IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Как принудих търговец да спази Закона за защита на потребителите

За съжаление търговецът ми възстанови сумата не заради закона, който не познаваше, а на настойчивостта ми, разказва блогърът man4o

13:26 | 20.08.10 г. 17
Как принудих търговец да спази Закона за защита на потребителите

В чл. 55 на Закона за защита на потребителите е записано "Потребителят има право, без да дължи обезщетение или неустойка и без да посочва причина, да се откаже от сключения договор от разстояние в срок 7 работни дни ..."

В последните два дни на два пъти се наложи да получа това си право не поради Закона, а поради настойчивостта ми.

Вчера сутринта закупих обикновен mp3 плейър на скромната цена от 29 лв. от голяма верига за техника. Исках с него да пускам песни формат mp3 чрез радиото в колата си, както правех и със стария вече развален mp3 плейър.

След покупката последва кратък телефонен разговор с приятел, който ме посъветва да пробвам с флаш памет, но да изчакам 2-3 минути докато зареди песните.

Съответно се върнах в магазина в рамките на 30 минути и казах на касиерката, че искам да ми възстанови сумата тъй като се оказва, че mp3 плейърът не ми трябва. Получих смаяния й поглед, след който я помолих да говоря с управителя. "Аз ще говоря с него", каза тя и след 2 минути се върна с разрешение да ми изплати сумата.

След проведените късно вчера тестове с флаш памет се оказа, че песните все така не тръгват на радиото в колата и отново купих същия модел mp3 плейър. Тестовете на самия mp3 плейър обаче показаха, че и с него нищо не става и тази сутрин се запътих към въпросния магазин, част от голяма верига за продажба на техника.

Този път бях насочен към отговарящия за щанда с mp3 плейъри, който заяви "няма как да го върнете, той е в изправност, ако ми бяхте казали, че ще го ползвате за радио в кола, щях да ви кажа, че може би няма да стане, но сега нищо не мога да направя". Моят отговор беше "имам право според Закона за защита на потребителите да го върна в 7 дневен срок, без значение дали работи или не, искам да говоря с управителя".

От управителката чух значително количество измислици "Няма седемдневен срок, имате право да го върнете само ако е повреден, от 8 години съм управител на магазина и знам по-добре от вас, отказвам ви рекламацията".

Моят отговор бе в смисъла на закона "извинявам се, но в закона пише 7 дни, без значение дали стоката е изправна или не. Ако не е изправна дори срока е например 2 години, колкото е гаранцията при този mp3 плейър, моля отворете закона и го прочете, виждам че имате интернет".

Управителката с 8-годишен опит ми отвърна, че няма да отвори закона.

Шокиращото за мен е, че щом управител с 8 годишен опит не знае, че трябва да връща парите веднага, щом клиентът поиска това в 7-дневен срок от покупката, то малцина българи си търсят правата и търговците си правят каквото искат. Ако всеки ден през нея минаваха 2-3 клиента като мен, щеше да знае законите доста добре и да ги спазва с усмивка.

Разбира се, поисках да ме свърже с нейния пряк ръководител.

"Ще говоря с него насаме, моля изчакайте отпред". Докато чаках обмислях следващите си стъпки.
На първо място щях да поискам писмен отказ от рекламацията с подпис и печат. Докато не го получех, щях да блокирам касата и нямах притеснение нито от охраната, нито от полицията, защото ще е смешно да се напише "арестуван, защото е искал да му издадат документ за отказ от рекламация по Закона за защита на потребителите".

С такъв документ който и да е адвокат с радост ще води дълги дела, защото е ясно, че ще ги спечели.

Другите варианти бяха обаждане до централата на магазина за техника и най-масово използвания "форумен рев", който обаче с нищо не учи търговците да спазват закона.

За радост ръководителят на управителката разреши приемането на рекламацията и магазинът загуби "големите" 29 лв. оборот. Разбира се, запази ме за бъдещи покупки, от което ще спечелят много повече.

За съжаление получих законното си право на рекламация не защото търговецът уважи закона, а просто пожелаха да им се махне от главата един настойчив клиент, развалящ комфорта им.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:55 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

26
rate up comment 3 rate down comment 3
justiceforall
преди 4 години
В държавата на абсурдите е така. Раята е тъпкана и подритвана от така наречените управленци години наред. Купуваш стока с цена 1.59 за две пакетчета на касата прасето ти маркира всяка опаковка по 1-59 и ако не погледнеш бележката си тръгваш с минус 1-59. Ако поискаш да върнеш стоката прасето те пита Защо искаш да я върнеш. Отговоряш му не ми харесва и съм в правото да я върна веднага. Прасето казва няма такова нещо и пак като папагал повтаря и пита защо. Ами етикето ви е подвеждащ бе прасьо и то се прави на ударено мълчи като пукал и връща парите.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
25
rate up comment 3 rate down comment 5
fewtcher
преди 4 години
"С такъв документ който и да е адвокат с радост ще води дълги дела, защото е ясно, че ще ги спечели."Никой не би се занимавал за нещо, на стойност 29лв. Успех."че трябва да връща парите веднага, щом клиентът поиска това в 7-дневен срок от покупката"При положение, че плеъра е разпечатан, дори при покупка от разстояние, търговеца е можел да ти върне и само част от сумата, защото стойността на плеъра е паднала и ще го продадат на по-ниска сума (ти дължиш разликата, ако след разпечатването ще го продадат за 20лв - могат да ти върнат 20лв, вместо 29).
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
24
rate up comment 3 rate down comment 5
e.markova19@abv.bg
преди 8 години
В САЩ можеш да върнеш в магазина стока до 10 000 лева, без да дължиш обяснение. В България правата на клиентите са доста ограничени, като правото на връщане без рекламация е валидно само за онлайн покупките.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
23
rate up comment 29 rate down comment 6
Мъ
преди 9 години
Глупости на търкалета, четете закона за потребителя!!!!!!!!! Може да се връща стока само закупена от разстояние, както точно е написано в закона,тоест например чрез интернет, в магазина в който е описан случая, въпросния киент който е писал, може да върне стока в описаните в закона случаи, а именно ако не е изправна, ако не отговаря на описанието,ако не съответства цената с тази от обявената, ако не е етикирана правилно! То ако може така да се връща всичко защото така решил човека или защото жена му не харесала цвета или инчовете на телевизора не му пасвали на хола, ще настане пълна анархия, затова има написан закон ! ЧЕТЕТЕ преди да пишете глупости!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
22
rate up comment 29 rate down comment 2
Bang_Bang
преди 10 години
Не е лошо закона да се чете изцяло, а не "както дяволът Евангелието" ... Мисля, че ясно е записано "за стоки закупени от разстояние". Останалото е "търговска отстъпка" .
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
21
rate up comment 16 rate down comment 14
vader
преди 12 години
Напълно си прав колега , понякога такива потребители има че може да се изкарат извън кожа , примерно този индивид . На всичко отгоре с цялото си безсрамие споделя , какво от това че сме търговци , това не означава че ще практикуват с нас най различни идиотщини ... Това го правят защото им предоставяме най -различно разнообразие ... Хора преди години са чакали месеци за телевизори и т.н. , а сега ако беше така дали щеше да има КЗП
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
20
rate up comment 23 rate down comment 8
seularbre
преди 12 години
Защо няма закон за защита на търговеца. Ако не на едрия, то поне да средния и дребния търговец?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
19
rate up comment 2 rate down comment 1
blago72
преди 13 години
...готови да посрещнат евентуални Ваши искове (а аз бих Ви дал и визитка на адвоката ми, с молба да говорите по-тихо, че чувам нормално).Поздрави
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
18
rate up comment 6 rate down comment 10
blago72
преди 13 години
Ако бя търговец, нямаше да приема стоката и да върна парите. Разбира се, "засегнатите" купувачи могат да отидат при конкуренцията и да вземат и връщат стока от него колкото им душа иска. Даже мога да ги стимулирам с купони с изплащане на процент от всяка взета и върната стока от конкурентите ми. Ама как било в Англия, в Германия, Швеция, Гренландия...знаем повечето - хубаво е. Не знам защо някой, който може да живее там ще дойде тук и на цялото ни дередже (повозете се в трамвай за повече инфо) ще иска да се занимаваме с глупости, като налагане на добрите търговски практики?!Разваления компютър ще бъде оправян докато не покаже посочения в закона брой проблеми. Не знам защо да са *** - да не би те да са сглобили в Китай тоя дървеняк? Или пък да имат нещо общо с фирмата-производител? А на тях кой ще им признае разваления компютър и ще им възстанови разходите. Явно сте се съзтезавали по тъпота - Вие сте викали, те вместо да Ви посочат учтиво врата (на КЗП) и да Ви кажат, че са готови
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
17
rate up comment 20 rate down comment 4
jivtata
преди 14 години
В случая управителката е права. Покупката не е дистанционна и правилото за седемдневния срок за връщане на важи
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още