fallback

Бонус от кризата - лоялни служители

Икономическата криза засегна балансите на много компании по света, но и успя да обвърже всеки два от пет служители към работодателя си

15:26 | 10.03.10 г.

Проучване, поведено от международната компания за наемане и подбор на персонала Kelly Services в Европа, Северна Америка и тихоокеанската част на Азия е установило, че фирмите с добър мениджмънт, силни морални ценности и добра комуникация са успели да си изработят такава работна среда, която да ангажира хората въпреки несигурността и мрачните перспективи от ниски печалби и уволнения.
Участниците в проучването са посочили като основна причина да се отдадат изцяло на една работа „интерес и предизвикателства“, като тези изисквания стоят по-високо дори от повишаване на заплащането или искане за повече придобивки.
„Много фирми попаднаха в незавидно състояние, а мениджмънтът им се сблъска с предизвикателства, които придадоха на доверието и работната атмосфера нов смисъл и значение“, обяснява пред Reuters главният изпълнителен директор на Kelly Services Джордж Корона.
В проучването, което се е провело в 29 страни от октомври миналата година до януари, са участвали 134 хиляди души. В резултат 43% от работещите казали, че са „доста привързани“ към сегашния си работодател, а 26% се чувстват „донякъде по-ангажирани“ към работата си.
Повече от една четвърт или 27% от анкетираните по света са отговорили, че се финансовата рецесия ги е направила по-лоялни към работодателя, 10% се чувстват по-слабо обвързани в сравнение с преди, а за 63% няма никаква разлика в ситуацията.
Кризата е направила по-лоялни младите хора на възраст между 18 и 29 години - 28% от тях са се привързали към работното си място, в сравнение с 26% от по-възрастните служители.
Теретиориално по-ангажирани са хората в Северна Америка – 52%, следвани от Азия с 47% и Европа, където 36% сериозно биха се замислили дали да напуснат работата си.
Когато се замислят дали да останат или да си потърсят нова работа, за по-младите хора е важно да са наясно какви шансове за развитие им се предоставят от страна на работодателя. По-възрастните пък се интересуват от качествата на управляващите.
Важно за служителите от всички поколения е как компанията им управлява корпоративната репутация – всички единодушно са посочили това като решаващ фактор дали да напуснат или да останат.
„Привличането на добър персонал и задържането му е ключово за всяка организация“, обяснява Корона.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:08 | 09.09.22 г.
fallback