Редица от най-големите звукозаписни компании се обединиха, за да се ангажират с действия, свързани с ограничаване на влиянието им върху околната среда, пише Guardian.
Трите големи звукозаписни компании – Sony Music Entertainment, Universal Music Group и Warner Music Group – плюс независими фирми като Beggars и Secretly, Warp, Ninja Tune и други, са подписали Музикалния пакт за климата, с което обещават да предприемат действия, свързани с климатични цели.
Компаниите ще се присъединят към една от двете съществуващи схеми – Science Based Targets (Научно базирани цели) или SME Climate Commitment, които са най-новата част от инициативата Race to Zero на Организацията на обединените нации. И двете схеми изискват от подписалите ги да намалят емисиите на парникови газове до нетна нула до 2050 г. и да постигнат 50% намаление до 2030 г.
Съгласно условията на пакта компаниите също така се ангажират да си сътрудничат за измерване на въглеродните емисии в музикалната индустрия, да помагат на своите изпълнители да говорят по въпросите за климата и да комуникират с феновете на своите артисти за това как музикалната индустрия въздейства върху околната среда. Те ще се стремят да работят със стрийминг компании като Spotify „за получаване на данни и задвижване на проекти за съвместно намаляване на емисиите“.
Пол Рединг, главен изпълнителен директор на Beggars Group (която включва 4AD, XL, Rough Trade и други), твърди, че подписалите страни ще „дърпат в една посока по темите за устойчивост“, за да „вършат една и съща работа по един и същ начин в еднакво време“.
Индустрията има предвид проблеми като въздействието на глобалните турнета, производството на плочи и енергията, използвана за захранване на стрийминга.
През октомври Coldplay се превърна в една от най-известните групи в света, ангажирани с намаляване на емисиите. Тя обеща да ги свие с 50% при предстоящото си световно турне спрямо тези от предходното.