Най-големият производител на безалкохолни напитки в света Coca-Cola Co. придобива пълния контрол над BodyArmor за 5,6 млрд. долара в сделка, която оценява марката спортни напитки на около 8 млрд. долара, предава Bloomberg, като се позовава на източници, запознати със случващото се. По този начин компанията засилва и съперничеството с Gatorade. По-късно новината бе потвърдена и от компанията.
Coca-Cola, която вече притежава 30% от BodyArmor, купува останалите 70% от основателите и инвеститорите на компанията, както и от група професионални спортисти, включително Джеймс Хардън от NBA и Майк Траут от MLB, които инвестираха в производителя на напитки.
Делът на Коби Брайънт, ранен поддръжник на BodyArmor, ще бъде оценен на около 400 млн. долара, твърдят източници, запознати с въпроса. Брайънт инвестира 6 млн. долара и е бил част от борда на директорите на BodyArmor, преди да почине през 2020 г.
Gatorade контролира индустрията за спортни напитки в САЩ, притежавайки 75-процентен дял от пазара според проучване на Euromonitor International. Но продажбите на тези напитки отчитат понижения, защото хората търсят по-здравословни, нискокалорични и лишени от захар алтернативи. Именно заради това Gatorade наскоро пусна напитка без захар, първата в историята на компанията.
От друга страна Body Armor има цяла линия от нискокалорични напитки, които използват естествени подсладители, натурални аромати и кокосова вода. Те пристигат на пазара с вкусове на манго, праскова, боровинка, нар и цитрус. Компанията произвежда и електролитна вода с калий и калций.
Стратегията на компанията е свързана с „начина, по който предприемачите се възползват от потребителските тенденции и привличат вниманието на големите играчи“, смята Станфорд.
Coca-Cola си е създала навик да придобива сравнително малки до средноголеми дялове от различни млади компании преди да ги придобие изцяло, както направи с Honest Tea.
Компанията вече бе обвързана със съоснователя на BodyArmor Майк Рипол, който е и най-големият акционер там. Той е съосновател и на Smartwater и Vitamin Water, които вече са изцяло притежавани от Coca-Cola.
BodyArmor очаква да генерира приходи от продажби на дребно на 1,4 млрд. долара през тази година, твърдят запознати със случващото се източници, цитирани от Тhe Wall Street Journal. Приходите на BodyArmor бяха в размер на 250 млн. долара през за 2018 г., когато Coke инвестира за първи път в стартъпа.
Gatorade, който е собственост на PepsiCo Inc., държи лъвския дял от 8,4 млрд. долара, похарчени за спортни напитки през последната година в магазините на дребно в САЩ, показват данни на Nielsen. Gatorade генерира 64% от тези продажби през четирите седмици, приключили на 9 октомври. Powerade на Coke, който представлява 13%, не успява да надвие над конкурента си. BodyArmor сега заема второ място с 18% от пазара, твърди анализаторката на Goldman Sachs Бони Херцог.
Трансакцията за BodyArmor ще бъде най-голямото придобиване на марка в историята на Coke, засенчвайки платените през 2018 г. 5,1 млрд. долара за Costa Coffee. Главният изпълнителен директор Джеймс Куинси настоява компанията да се превърне в „обща компания за напитки“. В допълнение към експанзията си към предлагането на кафе и спортни напитки Coca-Cola наскоро представи алкохолна версия на своята газирана вода Topo Chico.
Друго голямо придобиване на Coke беше покупката ѝ за 4,1 млрд. долара през 2007 г. на Glaceau, компанията зад марките vitaminwater и smartwater. Майкъл Репол, съосновател и главен инвеститор в BodyArmor, помогна и за продажбата на Glaceau на Coke.
Базираната в Куинс, Ню Йорк, BodyArmor, е основана през 2011 г. от съоснователя на Mr. Repole Ланс Колинс, предприемач, който стои зад успешни марки, включително чая Fuze и бутилираната вода Core. Keurig Dr Pepper Inc. има 12,5% дял в BodyArmor.
Сред продуктите на BodyArmor са спортни напитки, алкална вода и спортни напитки с кофеин. Нито една от тях не съдържа изкуствени подсладители, оцветители или аромати, твърдят от компанията. Марката пуска на пазара своите предложения като по-здравословни алтернативи и привлича по-млади спортисти да инвестират и да се показват в нейните реклами.
Coke купи 15% дял в BodyArmor през 2018 г. за 300 млн. долара при оценка от 2 млрд. долара, казват запознати. След това бутилиращата мрежа на Coke пое дистрибуцията на BodyArmor.