Новоназначеният директор по дигиталните въпроси на L’Oreal Group проучва как онлайн игрите, добавената реалност и социалните мрежи могат да помогнат на френската козметична компания да достигне до нови демографски групи предвид очакваното увеличение на онлайн продажбите на дребно, пише Wall Street Journal.
„Пандемията беше катализатор на насочването към дигиталните услуги“, а L’Oreal „постоянно преосмисля“ своите дигитални стратегии, твърди Асмита Дюби, главен дигитален и маркетинг директор на компанията.
Преди да поеме този пост в L’Oreal, Дюби беше дигитален и маркетинг мениджър в компанията в продължение на осем години.
Дюби наследи главния директор по дигиталните въпроси Любомира Роше през април и се отчита пред главния изпълнителен директор на L’Oreal Никола Йеронимус, който пое ръководството през май.
Сред брандовете на L’Oreal попадат Kiehl’s, La Roche-Posay, Garnier и Maybelline New York. Козметичната компания има около 3000 служители, занимаващи се с дигитални инициативи. Общият брой на служителите на фирмата по света е 85 400.
L’Oreal се подготвя за сценарий, в който до 50% от продажбите ще се случват онлайн, спрямо 27% днес и около 15% през 2019 г., твърди Дюби.
Приходите от продажби на L’Oreal за първата половина на годината, завършила на 30 юни, възлизат на 15,2 млрд. евро, което е с 16,2% повече спрямо същия период година по-рано. Нарастването на онлайн продажбите отчасти е свързано с факта, че повече хора започнаха да пазаруват по този начин по време на пандемията, но се дължи и на новите инициативи, които компанията разви, за да ускори онлайн търговията си.
Миналата година пример L’Oreal пусна нови видеа със съвети за красота и създаде начин нейните гримьори да нанасят грим върху бъдещи клиенти, повтаряйки преживяването, което те биха имали в магазина.
Сега онлайн видеоигрите отварят нови възможности за ангажиране на потребителите и за генериране на потенциални приходи, твърди Дюби. В доклад от април Accenture пише, че стойността на индустрията за игри надхвърля 300 млрд. долара, подкрепена от ръста на сектора за мобилни игри по време на коронавирусната пандемия. В сумата попадат 200 млрд. долара директни разходи за конзоли, софтуер и абонаменти и 100 млрд. долара от индустрии като гейминг компютри и мобилни устройства. Броят на играчите в области като конзоли, мобилни устройства и персонални компютри се оценява на около 2,7 млрд., допълва докладът.
Около половината от геймърите са жени, твърди Дюби.
„Това ни позволява да мислим за напълно нови бизнес модели за тази общност“, посочва тя, допълвайки, че в следващите месеци екипът ѝ ще разгледа нови възможности за базирани на гейминга източници на приходи.
През юни Дюби събра събра 40 бранд директори в компанията, за да участват в едноседмичен виртуален семинар за онлайн гейминга, така че да разберат по-добре възможностите за ползване на този канал. Участниците в събитието „L’Oreal Con” са научили за различните видове онлайн игри, включително такива, които ползват виртуална реалност.
Също през юни една от марките на L’Oreal, NYX Professional Makeup, обяви партньорство с Dignitas – франчайз в областта на електронните спортове. Като част от сделката геймърките с много последователи в социалната мрежа ще могат да прилагат грим на живо в своите платформи, да организират игри за раздаване на подаръци и да участват в събития като уроци по гримиране на живо, твърдят от компанията.
Сравнително новата област в онлайн търговията, върху коята се фокусира Дюбив новата си роля е „социалната търговия“, при която инфлуенсъри, съветници по красота и търговци продават продукти в социални мрежи като TikTok.
През юни L’Oreal пусна пилотна програма, в рамките на която клиентите ѝ могат да купуват продукти на NYX Professional Makeup и Garnier от базирани във Великобритания акаунти в TikTok. Освен това клиентите могат да купуват директно от инфлуенсъри или създатели на съдържание в платформата.
L’Oreal засилва своите дигитални инвестиции, но е трудно да се определи възвръщаемостта от инвестиции в области като социалната търговия и игрите, твърди Челси Грос, директор анализи на дигиталната търговия в Gartner. По думите ѝ компанията може да генерира продажби, но не и значителни суми, защото много от тези канали се нуждаят от повече време за развиване.
Добавената реалност също остава приоритет за L’Oreal, посочва Дюби, отчасти защото позволява на потребителите да използват различни нюанси на грим и цвят на косата, като наслагват дигитално съдържание върху лицето си през смартфон. По думите на Дюби компанията разработва още услуги с добавена реалност.
Технологии като добавената реалност позволяват на L’Oreal да премине от компания, която е фокусирана върху продукта, към компания за продукти и услуги, твърди Дюби. „Крайната цел е представянето на най-добрите продукти и услуги на милиарди потребители“.