fallback

Китайският боксофис дава нови надежди на филмовата индустрия

Рекордните резултати подсказват очаквания скок на търсенето на такова преживяване в САЩ след пандемията

10:06 | 17.02.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Imax разби собствените си боксофис рекорди в Китай през празничния уикенд по случай Лунната Нова година, а резултатите подсказват какво ще се случи, когато повече кина в Съединените щати започнат отново работа това лято, коментира главният изпълнителен директор Рич Гелфонд пред CNBC.

Компанията, която създава потапящи филмови изживявания, твърди, че е генерирала 25 млн. долара между петък и неделя, което представлява 45% повишение спрямо рекорда отпреди пандемията.

„Това ви казва, че когато е безопасно да се излиза и хората искат да излизат, ще отидат да гледат филми“, посочва Гелфонд.

„Detective Chinatown 3”, приключенска комедия, чиято премиера беше отложена на миналата Китайска Нова година, прибра голяма част от приходите от билети на Imax през тридневния период. Филмът е генерирал 23,5 млн. долара – най-добрият резултат, който Imax е имала за китайски филм. Екшънът „A Writer’s Odyssey” и анимацията „New Gods: Nezha Reborn“ също помогнаха на Imax да отчете рекордна посещаемост и брутни приходи от продажби.

Благодарение на новините цената на акциите на Imax се увеличи с над 6% - най-голямото ѝ повишение от ноември насам. Книжата завършиха борсовата сесия на ниво от 19,85 долара, а по време на следборсовата търговия се радваха на 5% ръст.

Imax е посрещнала над 1 млн. души в кината в Китай в петък, а това е рекорд по дневна посещаемост. Резултатите са постигнати въпреки ограниченията в капацитета на залите, които остават в сила в Китай. Тези 25 млн. долара в боксофиса се оказаха по-висок резултат спрямо сравнимия период през 2019 г., който предшестваше коронавирусната пандемия.

Повечето кина в Китай работят с ограничения и предлагат само 75% от капацитета си, а на местата, където има повече случаи на Covid-19 капацитетът е намален до 50%. В Съединените щати рестрикциите са различни в отделните щати. Те варират от 25% от капацитета в Минесота до 50% в Индиана и 100% в Аляска, сочат данни на Националната асоциация на собствениците на кина.

Китайската Нова година се отбелязва в рамките на седмица и приключва в сряда. По това време миналата година кината в Китай бяха затворени в отговор на бързото разпространение на Covid-19, който беше открит малко по-рано – в края на 2019 г. в град Ухан, провинция Хубей.

Заради пандемията приходите на Imax се свиха със 74% през 2020 г. до септември спрямо първите три тримесечия на предходната година. Компанията трябва да представи резултатите за четвъртото си тримесечие и за цялата 2020 г. през следващия месец.

За филмовата индустрия като цяло континентален Китай е генерирал 6,77 млрд. юана приходи, или 1,05 млрд. долара за празничния уикенд до вторник, сочи онлайн платформата за билети Maoyan Entertainment. Данните са над рекорда от 5,9 млрд. юана от същия период на 2019 г.

Световните продажби на билети за кино се сринаха със 70% през 2020 г. спрямо предходната година. Билетите, продадени в Азиатско-Тихоокеанския регион, представляват около 51% от глобалните продажби, спрямо 41% през 2019 г., сочи информация от Comscore и Gower Street. Американският и канадският боксофис са донесли 18% от приходите за 2020, под 30-те процента през 2019 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:31 | 09.09.22 г.
fallback