Успешната кариера на поп звездата Сиара Уилсън премина по познат път – първо няколко хита, след това собствена марка парфюм и собствена модна линия. Сега носителката на „Грами“ заема пост, който става все по-популярен сред предриемачески насочените известни личности – корпоративен директор, пише Wall Street Journal.
Обявеното преди дни назначение на Уилсън в борда на сиатълската компания за маркетингови технологии Amperity е поредният пример за популярна личност, която попада в заседателната зала. Тя също така се присъедини към борда на Bright Lights Acquisition, компания за придобивания със специална цел, фокусирана върху развлеченията, спорта и потребителските брандове, която стана публична миналия месец.
От тенис звездата Серина Уилямс до Опра Уинфри и баскетболната легенда Шакил О‘Нийл, все повече компании привличат спортисти, хора от развлекателния бизнес и други известни личности в своите бордове, твърдят експерти по корпоративно управление. Привличането им може да донесе ценен поглед над културните тенденции и потребителското поведение, коментират някои изпълнителни директори, като същевременно се създава повече шум около марката сред по-младите потребители. Често такива назначения носят различна експертиза и повече етническо разнообразие в бордовете – нещо, което компаниите търсят и са под натиск от страна на инвеститорите, а понякога и от страна на регулаторите, да работят повече в тази посока. (В Калифорния например има нов закон, който изисква по-голямо разнообразие в бордовете на публичните компании).
Когато главният изпълнителен директор на Amperity Кабир Шахани обмисля да привлече Сиара, която е дългогодишен негов приятел, в борда на частната компания, той пита един от бизнес контактите си: „Лудост ли е това?“. Бордът включва корпоративни ветерани като главния изпълнителен директор на Starbucks Кевин Джонсън и други директори, които са изградили компании или са развили технологии.
Шахани твърди, че компанията има нужда от някой, който познава добре културните тенденции – важна експертиза за бизнес, който продава маркетингови инструменти на други фирми. Някои членове на борда са заинтригувани от избора, други са несигурни. „Беше микс от „може да е готино“ и „не съм сигурен“, коментира той.
Настроението се променя, след като бордът се среща с Уилсън през Zoom и научава за подхода ѝ към проекти и музикални премиери. „Тя е продуктът“, казва Шахани. „Мозъкът ѝ работи като този на най-добрите в света на маркетинга“.
Компаниите отдавна търсят атлети и други популярни фигури за членове на борда, включително лица като Дийпак Чопра (Men’s Wearhouse Inc.) или Били Джийн Кинг (Philip Morris). Славата може да донесе и репутационни рискове. В началото на 90-те години О. Джей Симпсън служи в няколко борда, включително този на Infinity Broadcasting Corp., където е част от одитната комисия. Той се оттегля от тези роли през 1994 г., след като е обвинен в убийството на бившата си съпруга и на приятел.