Един от безспорните победители от преминаването към работа от вкъщи през 2020 г. е Spotify и то не заради всичките нови албуми на Тейлър Суифт и пристрастяващите криминални подкасти. Докато стрийминг платформата отправя поглед назад към най-големите тенденции за тази година, едно е сигурно: хората играят много, наистина много видео игри. През тази година потребителите са стриймвали музика от гейминг конзолите си с 55% повече спрямо миналата, разкрива Spotify пред CNN.
“Това беше необичайно нещо преди, но когато хората се насочиха към социалната дистанция, потребителите търсеха начин да останат свързани едни с други виртуално“, коментира Шанън Кук, директор глобална култура и тенденции в Spotify. „Геймингът изглежда е нещото, което предостави това чувство на свързаност, като същевременно помогна за запълването на времето у дома“.
Едва ли е изненада, че стриймингът е нараснал през тази година, но Spotify твърди, че наблюдава някои неочаквани тенденции.
Геймърите са се включвали рано. Музиката, стриймвана от гейминг конзоли, между 6 и 9 ч. сутринта е нараснала с 47% спрямо година по-рано. Предпочитан жанр? Предимно рап и трап музика. Топ песните, стриймвани на конзоли, включват „The Box” на Roddy Ricch, “Blueberry Faygo” на Lil Mosey и “goosebumps” на рапъра Травис Скот.
Трафикът в Spotify, насочен към музиката на Травис Скот, е скочил значително. Рапърът има договори с McDonalds, PlayStation и Fortnite, а нарастването на слушанията е било огромно след виртуалния му концерт във Fortnite. Стрийминг платформата твърди, че стриймовете са се увеличи с 207% в глобален мащаб между 26 и 30 април в сравнение със същия период на 2019 г.
Същевременно хората са търсили и музика от ири. Най-популярните саундтраци на игри тази година са от „Minecraft”, оригиналният саундтрак на „Doom” и „Death Standing”.
2020 г. е била ключова и за много виртуални артисти – музиканти, представящи се чрез измислени образови, като групата Gorillaz. Японската виртуална изпълнителка Хатсуне Мику се радва на 136% скок на стриймовете тази година.
През 2018 г. Riot Games, която стои зад хитовата игра „League of Legends”, създаде виртуалната поп група K/DA. Имената са намигване към “League of Legends”, а гласовете са на реални изпълнители. Тази година слушанията на песните на групата са скочили със 109% в Spotify.
По думите на Кук геймингът и музиката вървят ръка за ръка, тъй като геймърите обичат да слушат, докато играят. Spotify продължава да търси партньорства с гейминг компании. Наскоро тя си партнира с “League of Legends” и продължи да работи с Microsoft и Sony по Xbox и PlayStation.