В четвъртък WarnerMedia обяви, че ще пусне целия си каталог от филми за 2021 г. директно в HBO Max по същото време, по което продукциите ще се появят и в кината. Инвеститори и анализатори веднага реагираха на разтърсващите новини за кината, пише CNBC.
Цената на акциите на AMC Entertainment се срина с 16%, а тази на Cinemark – с 22 на сто.
Главният изпълнителен директор на Warner Джейсън Килар обаче смята, че реакцията е преувеличена.
„Всички трябва да си поемат въздух“, коментира той в интервю. „Нека видим как ще се развият следващите шест, осем, десет месеца. А след това да говорим отново“, допълни още той.
Килар обвини пандемията за мярката и отказа да каже дали решението да сложи край на т.нар. „прозорец“ между киноразпространението и това в други платформи ще бъде запазено и отвъд 2021 г.
„Със сигурност това е свързано с пандемията“, коментира той. „Затова го правим. Не сме мислили за това как ще изглежда светът през 2022 г.“
„Отдавна се научих да не правя изявления за повече от година“, допълва изпълнителният директор.
И все пак WarnerMedia пусна духа от бутилката. Решението да премахне въпросния прозорец през следващата година отговаря на по-голямата мисия на Килар – да превърне HBO Max в глобален стрийминг гигант, който да се конкурира с Netflix.
Дори и решението да остане за постоянно, Килар не вярва, че то ще бъде толкова тежък удар за кината.
„Убеден съм, че в следващите няколко десетилетия ще има много голям брой потребители по света, които във всяка една вечер, особено в петък и събота вечер, ще излизат на кино, за да се забавляват на страхотен филм на Warner Brothers”, посочва още той.
Килар коментира още, че международните филми, които генерират по-голямата част от приходите в боксофиса, ще бъдат пускани първо в кината с нормални правила за „прозорец“. HBO Max ще дебютира в глобален план през следващата година.
Снощи стана ясно, че през първата половина на 2021 г. HBO GO ще се трансформира в HBO Max в Европа, включително и в България.
Килар вярва, че другите развлекателни компании – Disney, Lionsgate, NBCUniversal, ViacomCBS, ще трябва да решат в рамките на следващите няколко месеца дали ще последват примера на WarnerMedia за 2021 г. WarnerMedia не е сключила никакви финансови споразумения с нито една от компаниите, притежаващи киносалони, твърди източник, запознат с въпроса.