fallback

Spotify ходи по тънък лед с шоуто на Джо Роугън

Скорошни предавания на водещия доведоха до сериозни дискусии в компанията и извън нея

10:28 | 02.11.20 г. 2

Залогът на Spotify Technology на Джо Роугън, който ѝ струва 100 млн. долара, даде на компанията за музикален стрийминг един от най-популярните и най-поляризиращите гласове в света на подкастите. А предвид скорошните противоречия ръководителите на компанията застават зад него, пише Wall Street Journal.

Сделката за привличането на Роугън в Spotify вече показва признаци на успех. Милионите му лоялни фенове превърнаха подкаста „The Joe Rogan Experience” в предаване номер едно в Spotify, откакто той попадна в платформата през септември, „надминавайки очакванията на публиката“, обяви компанията, когато разкри последния си финансов отчет. Цената на акциите на Spotify скочи с над 50%, откакто споразумението беше обявено през май.

Шоуто на Роугън, което оглавява класациите на Apple Podcasts и други, притесни част от служителите на компанията, които по време на среща през септември повдигнаха въпроси за негови материали, които смятат за анти-трансджендър, твърдят източници, запознати с въпроса.

Скорошни участия в предаването на двама гости – първо Абигейл Шрийър, автор, критично насочен към проблемите на трансджендърите, а след това и Алекс Джоунс, радио водещ и издател на InfoWars, чието съдържание е премахнато от Facebook, Apple, YouTube и Spotify, предизвикаха възмущението на слушателите в и извън компанията. Те използваха социалните мрежи, за да изразят своето възмущение от чутото.

Служителите на Spotify са насърчавани открито да обсъждат най-различни теми – от ъпдейтите на приложението до храната, която се предлага в офиса, твърдят източници, запознати с въпроса. Тъй като в момента компанията работи дистанционно заради коронавирусната пандемия, много от тези дебати се случват в канали в Slack.

Наскоро в един от тези канали е повдигнат въпрос за епизода на Роугън с Джоунс. Служителите са обсъдили как да маркират съдържанието, така че от екипа за доверие и безопасност в Spotify да му обърнат внимание, твърдят запознати. Този екип отговаря за вземането на решения дали предавания или музика в платформата нарушават правилата на компанията, забраняващи съдържание, което подбужда към насилие или омраза, и може да премахва съдържание, което преминава тази граница.

Досегашните епизоди на предаването на Роугън отговаряха на политиките за съдържание на компанията, твърдят източници, запознати с въпроса. В четвъртък главният изпълнителен директор Даниел Ек потвърди желанието си да направи Spotify „най-голямата аудио платформа в света“ и заяви, че амбицията включва приемането на различни гласове и мнения, докато компанията се бори за по-голям мащаб на пазара на подкасти. Ек твърди, че последователното прилагане на правилата е негов приоритет.

„Най-важното за нас е да имаме много ясни политики“, коментира той в интервю. „Няма значение дали сте Джо Роугън или някой друг, ние прилагаме тези политики и те трябва да бъдат прилагани еднакво за всички“.

Шоуто на Роугън ще започне да се появява ексклузивно в Spotify по-късно тази година. Точната продължителност на няколкогодишната му сделка не е обявена публично. През последните две години Spotify похарчи над 500 млн. долара за придобиването на компании за подкасти, включително Gimlet Media и Ringer, за да утвърди себе си на този пазар.

Сделката с Роугън, който миналата година каза, че шоуто му е сваляно по 190 млн. пъти месечно, насочва Spotify към по-притеснителна територия. Реакцията към присъединяването му към Spotify предполага, че слушателите и служителите все повече се опитват да държат компанията отговорна за съдържанието, което той генерира, подобно на проблемите, с които се сблъскват технологичните компании от Силициевата долина.

Преди да стане част от Spotify, Роугън пуши марихуана с главния изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск, докато записваха подкаст. На няколко пъти Джоунс е гостувал на Роугън. Собственият подкаст на Джоунс беше премахнат от Spotify и други платформи за реч на омразата, след като Джоунс заяви, че стрелбата, при която бяха убити 20 деца и шестима възрастни в училище в Кънектикът, е била постановка. Роугън пък държи пълен творчески контрол в рамките на сделката си за лиценз със Spotify, твърди той, макар че предаването му трябва да се съобразява с политиките за съдържание на компанията.

Представители на Роугън не са отговорили на запитванията за коментар. В публикация в Instagram от сряда той заяви, че е „проверил фактите за всяка една лудост, която е изрекъл“ Джоунс. „Той каза много луди, но точни неща, а именно това твърдя за него от години“, допълва Роугън.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:31 | 13.09.22 г.
fallback