fallback

Essilor България – бизнес с визия

Осигуряваме по-добро качество на живот на хората чрез подобряване на зрението им

17:17 | 03.07.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Елена Николова e маркетинг мениджър на Essilor България. С нея говорим за пазара на стъкла, новите тенденции при очилата и промяната, която пандемията налага.

Г-жо Николова, преди няколко седмици Essilor България стартира национална кампания „Отговорни заедно”. Разкажете малко повече за инициативата!

Кампанията "Отговорни заедно", по инициатива на Essilor България, обединява 150 независими оптики в цялата страна около единни правила и успешни практики за безопасност за клиентите и за оптиците. В оптиките винаги има фокус върху хигиената, като към днешна дата в условията на COVID-19, към съществуващата практика са въведени протоколи с допълнителни мерки и предпазни средства.

Оптиките, включили се в кампанията, са обозначили участието си със специален стикер и плакат, които информират клиентите за подсигурените мерки в обекта и хигиенизираната среда. Също така, тези оптики са представени в интерактивна карта, където всеки може да ги открие онлайн.

Оптичният бранш има висока степен на социална отговорност и ангажираност за опазване здравето на хората. Самият факт, че голяма част от оптиките пожелаха да се включат и обединят около инициативата ни, го показва.

Като лидери в сектора на оптичните стъкла за очила и като организатори на тази кампания, нашата роля и цел е да подкрепим и обединим оптичния бранш, за да посрещнем предизвикателствата в работния процес, пред които ни постави Covid-19. Ние заставаме зад нашите партньори, като им предоставяме нужните инструменти и материали, осигуряваме обучения на оптиците, даваме достъп до официална информация, както и до най-добрите международни практики. Кампанията е подкрепена и от двете асоциации в сектора, а студенти от Русенски университет "Ангел Кънчев" изработиха безвъзмездно 150 броя висококачествени 3D принтирани предпазни шлемове за оптиките,като част от инициативата на Essilor България.

Да се върнем по-конкретно към бизнеса! Причинената от коронавируса криза се отрази на много компании от редица браншове. Какво бе отражението върху Essilor България? Наложи ли се да предприемате мерки за икономии?

В продължение на почти 2 века групата Essilor се е сблъсквала с безброй световни катаклизми и винаги е успявала да е водеща фигура в иновациите и новите технологии в бранша. Нашата мисия е да подобрим качеството на живот на хората чрез подобряване на тяхното зрение,  това продължава да определя нашата локална и глобална стратегия в тази безпрецедентна мащабна криза.

Както при повечето компании, отражение върху бизнеса, вследствие на COVID-19 имаше и при нас: много оптики преустановиха дейността си за известно време, което доведе до намаляване обема на продажбите и съответно на оборотите. Когато приходите намаляват, това има несъмнено отражение върху разходите. Основен фокус за нас през този труден период, беше да подсигурим адаптиран начин на работа с цел опазване здравето на служителите си, да запазим екипите си, каквито са били преди пандемията, да подсигурим безопасно и непрекъснато обслужване на оптиките, които имаха възможност да работят.

Използвахме този период и за да подготвим инициативи, които ще помогнат да продължим  безопасно и приспособено към „новото нормално“ на нашите собствени екипи, клиенти и партньори, такава инициатива е именно и "Отговорни заедно". Успяхме да свикнем и заедно да използваме дигитализирани решения (обучения, конференции, консултации), които ще останат неразделна част от усилията на Essilor да подкрепя своите партньори и да посреща заедно с тях всички предизвикателства.

Много неща несъмнено ще се променят и в оптиките през следващите години, кога очаквате обемите на продажбите на стъкла да се върнат към нивата от преди кризата?

Пандемията променя начина, по който мислим и работим, но това не променя нашите ценности и мисия. За нас този динамичен период е пълен с препятствия, но и с възможности.

Essilor е и за поредна година в класациите на Forbes за най-иновативни компании в света на база иновативните си продукти и инструменти. Ние разполагаме с уреди, с които може да се правят прегледи от дистанция, предоставяме и решения, като приложения за вземане на индивидуалните мерки на потребителя от разстояние. Това допълваме с иновативни продукти като стъкла, които не се запотяват (Optifog), стъкла, които автоматично се адаптират и се променят спрямо интензитета на слънчевата светлина (Transitions), специални стъкла, за тези които стоят продължително пред екраните (Eyezen, Digitime) и още много други. Наясно сме, че много хора по време на изолацията усетиха необходимост от такива решения за очите си след продължителното взиране в дигиталните устройства, носенето на маски и рязкото излизане на слънчева светлина, след промяна на ограниченията...  Следваме промяната в световен мащаб, приспособяваме нашите решения и обслужване, така че да продължаваме да подсигуряваме грижа за зрението на хората.

Essilor е най-големият производител на стъкла за очила в света. Какви са пазарните позиции в България и в региона, как се развиват те през последните години. Какъв пазарен дял държите в страната и към какъв се стремите?

За съжаление няма официални данни за точното разпределение на пазара на стъкла в България. Но забелязваме, че с времето потребителите започнаха да се информират повече за качеството на стъклата, да искат най-доброто за зрението си. Те вече разпознават световните марки, каквато е Essilor, което допринася за ръста в продажбите.

Пример за това е увеличаващият се интерес и продажбите ни на прогресивните стъкла, подходящи за хората над 40 г. Това са стъкла, които ти позволяват да виждаш ясно и с лекота на всички  разстояния: наблизо, надалеч и всичко между тях. Essilor е създател на първите прогресивни стъкла Varilux през 1969, което внася революция в бранша. Днес Varilux е номер 1 световна марка за прогресивни стъкла.

В България прогресивните стъкла навлизат бавно и постепенно, тъй като не са познати на пазара. Изисква се време за специални обучения за оптиците, качеството на вложените материали и технологии правят стъклата по-скъпи от едни стандартни стъкла.

През последните години наблюдаваме сериозен ръст в продажбите на тези стъкла, защото потребителите усещат свободата и качеството на зрението, която им се предоставя и затова считаме, че тази тенденция ще се задържи. Нашите стремежи продължават да бъдат в посока грижа за зрението на хората, обучения, свързани с високотехнологичните ни решения, превенция на зрението и подкрепа на оптичния бранш.

Защо един потребител би потърсил конкретно стъкла на Essilor?

Когато човек си избира рамка, там критериите могат да са няколко - удобство, цена, марка, материал, форма и мода. Когато говорим за стъкла обаче, нещата са по-различни. В повечето случаи стъклата са прозрачни и за потребителя е трудно визуално да разграничи техните добавени стойности като защита и покритие. Изискванията на клиента към стъклата трябва да са безкомпромисни, защото всеки компонент и параметър на стъклото има значение за качеството на зрението.

Есилор е не само най-голямата компания, но и най-иновативната, като само в последните 10 години сме създали абсолютно революционни технологии и уреди, които променят вековни “постулати” и практики в оптичната сфера. Само един малък интересен пример е, че в разработката на нови продукти, Есилор ползват реална къща с детектори за движение и камери, за да наблюдават зрителното поведение на хората, така че да адаптират продуктите към техния начин на живот, а не обратното.

Нашият бизнес като компания е насочен към оптиките, но нашата мисия и ежедневна дейност работи в посока информираност на крайните потребители и предоставяне на отлични решения за тяхното зрително здраве.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:45 | 13.09.22 г.
fallback