fallback

Възходът и падението на най-голямата компания за круизни плавания в света

1500 души дадоха положителни проби за коронавирус на круизни кораби на Carnival, а десетки от тях починаха

13:30 | 12.07.20 г. 3

Снимка: Carina Mask/Bloomberg

След ужасяващото потъване на Costa-Concorida през 2012 г. и проблемите с кораба Carnival Triumph през 2013 г. Компанията Carnival Corporation отново има проблеми, този път заради коронавирусната криза, пише френското издание на списание Slate.

Дори след началото на блокадата в редица страни в света корабите на Carnival останаха в морето, плавайки в очакване да акостират на безопасно място. Нито едно пристанище обаче не беше готово да ги приеме, което принуди екипажа, а в някои случаи и пътниците да останат на борда при необичайни условия.

В крайна сметка над 1500 души дадоха положителни резултати за COVID-19 на корабите на Carnival. Десетки души починаха, в някои случаи дори на плавателните съдове.

Многобройни скандали

Секторът на круизните кораби има особено място в колективното съзнание. Той е синоним на прекомерности във всякакъв смисъл – твърде големи кораби, гигантски бюфети с храна на корем, орди от туристи, които щурмуват малките пристанищни градове...

Круизните кораби предизвикват все повече вниманието на медиите заради инцидентите, които се случват на тях – съмнителни хигиенни норми, епидемии, без да се споменават ужасяващите инциденти през последните десет години с кораби на Carnival.

Точно те се озовават на първите страници на вестниците и привличат вниманието на обществеността, но трябва да се отбележи, че на кораби на Carnival са се случвали и сексуални посегателства, а компанията многократно е била осъждана за замърсяване.

Всичко това е свързано със странната природа на пазара на круизни плавания. В сектора компанията Carnival е най-голямата в света, тя разполага с над сто кораба, на които пътуват близо половината от пътниците на круизни кораби в света. Историята й е дълбоко свързана с индустрията на круизните плавания и тя обяснява много неща в развитието на сектора.

В миналото корабите са били единственото налично средство за прекосяване на океаните. Те стават все по-бързи и по-обемни и достигат апогея си в средата на XX век. През 1952 г. корабът United States успява да прекоси Атлантическия океан само за три дни и половина, което е доста бързо за кораб.

Проблемът е, че в средата на XX век самолетите, чиято скорост е доста по-висока, стават много удобни и евтини и конкурират сериозно корабите.

През 1958 г. за първи път в историята повече хора пресичат Атлантическия океан по въздух, отколкото по вода. 12 години по-късно самолетите съставляват 96% от трансатлантическите пътувания.

Маркетингов удар

Прекосяването на океана с кораб е почти свършено. Много компании се оказват с цели флотилии от гигантски и отчайващо празни кораби.

„Оттук започва развитието на круизните кораби“, казва социологът Рос Клейн, специалист по сектора на круизните плавания. „Оказвате се с всички тези кораби, които са станали безполезни и трябва да направите нещо по въпроса. Решението е да се превърнат в кораби за прекарване на свободното време, почивка, круизни плавания“, отбелязва той.

Според Рос Клейн круизните кораби са били измислени от хора, които не са познавали епохата на пътуванията с кораб и са искали да преоткрият поезията, дори ако се налага плавателните съдове да се въртят в кръг вместо да пътуват от точка А до точка Б.

Сред предприемачите, които се впускат в този напълно нов сектор, е израелски имигрант на име Тед Арисън, който основава в САЩ компанията Carnival.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:53 | 13.09.22 г.
fallback