Но въпреки че De Beers и Alrosa твърдо отказват да продават по-евтино – дори отхвърлят предложения за покупка при специални условия – по-малките производители намаляха своите цени, посочват запознати. Компаниите, които и преди кризата се бореха за оцеляване, предлагат изгодни отстъпки с до 25% в търговски центрове като Антверп, допълват източниците. А това може да затрудни големите в бизнеса да привлекат крупни купувачи.
Как ще изглежда кривата на възстановяването?
Управлението на наличностите е постоянно главоболие за диамантената индустрия, откакто на монопола на De Beers бе сложен край. Компанията прекара първото десетилетие на новия век с резерви за 5 млрд. долара, като количествата нараснаха по време на финансовата криза и отново през 2013 г.
Всеки път разпродаването на наличността предизвиква застояване на продукция от вече обработени камъни, което на свой ред увеличава натиска върху компаниите за обработка, търговците и производителите.
Този път обаче ситуацията може да се окаже дори още по-трудна. Тази част от бизнеса така или иначе страдаше още преди пандемията, а търговията на дребно е един от секторите, който пострада най-тежко от антивирусните мерки.
От Alrosa заявиха в петък, че наличностите от диаманти може да нараснат до 30 млн. карата до края на годината, горе-долу колкото годишното й производството. Компанията обаче отказа да даде стойност и заяви, че се надява да намали тези количества до 15 млн. карата в рамките на три години.
Въпреки това не липсват и някои признаци за възстановяване. Китайските търговци на дребно заработиха отново, а в Индия властите позволиха производителите да подновят дейността си в град Сурат – хъб за компаниите за обработка, макар и само на 50% от капацитета.
Производителите купуваха усилено през първите два месеца на годината с надеждата, че предстои възстановяване на пазара. Но след като центровете за обработка останаха затворени през следващите два месеца, инвентарът се очаква да остане до юли или август, което не поражда голяма нужда от покупки сега.
„На този етап е трудно да спекулираме как ще изглежда кривата на възстановяването“, посочва Аниш Агарвал от Gemdax. „Това, което не очакваме, е незабавен скок на потребителското търсене.
преди 4 години Абсолютно си права. А за промишлеността вече има изкуствени диаманти, които да почти идентични с естествените.Да си кичиш врата, пръстите, китките и ушите с камъчета или метал беше модерно, но вече отминава.И това, че някой е решил, че някакво си камичленце струва повече от една кола, примерно, е фактор, който вече няма стойност. Да си ги държат по складовете и да си мислят, че били милиарди, всъщност имат една торба лъскави камъчета.След години и със златото ще се случи същото, метал, почти ненужен в индустрията и ползван основно за направата на дрънкулки. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Очаквам до още 100г., такива дрънкулки, да останат в миналото, а диамантите да се ползват само в промишлеността. отговор Сигнализирай за неуместен коментар