fallback

Стремежът към устойчивост не подмина и бизнеса с годежни пръстени

Последиците за околната среда от добиването на скъпоценни камъни остават незабелязани, но клиентите осъзнават, че красивите бижута често имат грозна страна

18:39 | 12.04.20 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Изискването на потребителите за диаманти, добивани и продавани по безконфликтен и етичен начин, не е ново явление. Но брандове като Do Amore, Vrai, Brilliant Earth и Clean Origin чувстват необходимостта да продължат с усилията си, стремейки се към минимални въглеродни емисии и използване на рециклирано злато и платина, за да се харесат на клиентите от поколенията Y (родените между началото на 80-те до средата на 90-те години на миналия век) и поколението Z (родените след 1995 г.), които демонстрират ангажираност в борбата с изменението на климата.

Докато Криш Химатрамка, инженер в петролната индустрия в Луизиана, търси в интернет перфектния годежен пръстен за своята приятелка, той осъзнава,че иска да намери такъв, който да бъде произведен етично и устойчиво. След като проучва бижутерската индустрия, той реши да напусне работата си и да създаде марката Do Amore, което на латински означава „Давам с любов“. Пръстенът на приятелката му, направен от рециклирано розово злато и овален диамант от Ботсвана, е един от първите, създадени от Do Amore, съобщава Bloomberg.

Пръстените на Химатрамка имат средна цена от около 3000 долара и могат да бъдат направени с помощта на естествени диаманти или такива, създадени в лаборатория, като мойсанит – рядък камък,  в семейството на кристалите, който се явява алтернатива на диамантите.

Но най-съществената разлика между пръстените според Химатрамка е това дали постъпленията от закупуването на всеки от тях допринасят за осигуряването на вода в зона, където няма водоснабдяване. Компанията е предоставила на почти 8900 души достъп до чиста вода чрез 25 кладенци, изградени в Бангладеш, Етиопия, Хаити, Индия и Непал.

Три четвърти от потребителите от поколението Y казват, че биха променили потребителските си навици заради опасения за околната среда, според доклад на Jefferies Financial Group. 34% от поколението на т. нар. бейби-бумъри (родените 1945 г. и 1965 г.) биха направили същото. Поколенията Y и Z ще съставляват приблизително четири пети от растежа на луксозната индустрия през следващите години и не е учудващо, че компаниите реагират спрямо техните предпочитания.

Последиците за околната среда от добиването на скъпоценни камъни често остават незабелязани, но клиентите осъзнават, че красивите бижута често имат грозна страна. Всеки тон злато, произведен миналата година, е бил отговорен за 32 689  тона емисии на въглероден диоксид, според Световния съвет по златото. Това е същото количество, което се отделя и при изгарянето на около 453 грама въглища.

Доклад, публикуван през май от Trucost за Асоциацията на производителите на диаманти, установява, че добивът на диаманти от  нейните членове, включително Alrosa, De Beers Group и Rio Tinto, е произвел 160 кг. въглероден диоксид на полиран карат през 2016 г. За сравнение производството на 13 -инч Apple MacBook Air допринася за отделянето на 136 кг. въглерод, според доклада.

Frank Darling е още един бижутериен бранд, който полага усилия за ограничаване на отрицателното въздействие от диамантената индустрия. Лансирани от марката са диаманти,отглеждани в лаборатория и произведени с използване на възобновяема енергия от базираната в Сан Франциско компания Diamond Foundry - единственият в света производител на диаманти с нулев въглеродни емисии.

На уебсайта на Frank Darling заинтересованите купувачи могат да попълнят въпросник и да  получат безплатна скица на мечтания си пръстен. Цените започват от около 1000 долара за годежен пръстен и се увеличават с нивото на персонализиране.

Frank Darling също продава рециклирани естествени диаманти и работи с клиенти, които притежават камъни като наследство.

„Добивът на злато често е засенчен от добива на диаманти, но той наистина е разрушителен за околната среда и няма причина да се налага да добиваме ново злато“, казва Фишър.

Компанията позволява на клиентите да изпробват макети на бижутата у дома, използвайки сребърни пръстени с 1-каратови кубични циркониеви камъни, които след това се изпращат обратно на Frank Darling в опаковки от рециклирани материали. Всички артикули се произвеждат при поискване, за да се предотврати изхвърлянето на отпадъци от излишния инвентар.

Тенденцията, свързана с устойчивостта, може да доведе до по-добри крайни резултати за бизнеса. Проучване на First Insight установи, че 73% от анкетираните биха платили повече за устойчиви артикули, като мнозинството е готово да плати ценова премия от 10%.

Младите потребители „искат устойчиви продукти, искат екологични компании“, казва Габриела Сантаниело, главен изпълнителен директор и основател на компанията за изследвания в търговията на дребно Aline Partners. Според нея, след като виждаме този стремеж при облеклото и обувките, както и в други сектори, не е изненадващо, че хората биха  биха искали и устойчиви годежни пръстени.

Химатрамка се надява, че тези, които планират предложение за брак, ще се възползват от възможността да подкрепят нашата планета в този процес. „Разбрах, че искам да предложа с пръстен, който не просто няма да навреди, а ще помогна на Земята“, казва той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:03 | 14.09.22 г.
fallback