Швейцарските производители на шоколад предлагат безпрецедентни намаления на цените в опит да се справят със слабото търсене през ключовия за този бизнес великденски сезон, докато купувачите се запасяват с продукти като тоалетна хартия и консерви със супа, а не с шоколадови зайчета, пише Bloomberg.
Lindt & Spruengli предлага онлайн намаление от 30% за целия си асортимент за Великден. Laederach, друга верига за висок клас шоколад, тази година се отказа от практиката си да не прави отстъпки. Търговците на дребно в Европа и Северна Америка също предлагат промоции до 50%.
Заради блокадите на страните по целия свят, насочени към ограничаване разпространението на коронавируса, и предвид факта, че много хора остават без работа, потребителите се съсредоточават върху основните храни и напитки и оставят настрана фриволностите.
Lindt, най-големият производител на премиум шоколад в света, достави своите великденски продукти на търговците на дребно преди обявяването на пандемията. Собствените магазини на компанията вече са затворени, а забраните за пътуване означават, че шоколадът остава по рафтовете в безмитните магазини.
Великден носи около 15 на сто от общите приходи от продажби на Lindt според Жан-Филип Бертши от Bank Vontobel, който допълва, че продажбите на компанията вероятно ще се свият с около 14% през първата половина на годината, особено на американската марка Russel Stover.
Както Lindt, така и Laederach, отчитат увеличение на онлайн продажбите, но е малко вероятно те да отговорят на загубените продажби в магазините, тъй като покупките на шоколад често са импулсни.