fallback

Расте ли стриймингът на музика заради коронавируса?

Засега данните на Spotify показват по-скоро понижения

22:25 | 19.03.20 г.

Изолацията, свързана с разпространението на коронавируса, означава ли, че хората стоят по цял ден у дома и стриймват музика? Всъщност, може би не. Поне не по отношение на повечето популярни песни - хората в засегнатите страни слушат чрез стрийминг значително по-малко песни по време на пандемията, отколкото преди, пише Quartz.

В Италия, една от най-тежко засегнатите от коронавируса страни, 200-те най-стриймвани песни в Spotify са достигнали средно общо 18,3 млн. стрийма на ден през февруари 2019 г. Откакто италианският премиер обяви националната карантина на 9 март, общите стриймове не са надхвърлили 14,4 млн. На 17 март, вторник, е имало 23% спад при 200-те песни, в сравнение с 3 март, отново вторник.

Spotify не споделя данни за общия стрийминг, така че е възможно, макар 200-те най-стриймвани песни да бележат спад, общото слушане да е стабилно. Може по-малко популярна, по-стара музика, да набира сили.

Освен това има и други фактори, които могат да водят до по-ниска слушаемост – общите стриймове могат да се колебаят значително една седмица спрямо друга. И е възможно, макар и малко вероятно, че това може да се е случило сега.

Spotify отказва да коментира въпроса. Конкурентите ѝ, като Apple Music и YouTube не предлагат данни за ежедневното слушане на популярни песни, така че не можем да разберем дали при тези платформи има подобен спад.

Тенденцията обаче е същата в Съединените щати. На 17 март общите слушания в Spotify на 200-те най-популярни песни са спаднали до 77 млн. Това е най-ниското им ниво в САЩ за който и да е вторник от началото на 2020 г. и е с около 14 млн. слушания по-малко спрямо предходната седмица. Освен това показателят се понижава и във Великобритания, Франция и Испания.

Спадът в стрийминга на популярни песни може да изглежда противен на всяка логика. Логично е хората, които са у дома, да е по-вероятно да си пуснат музика, за да усещат компания. Но това не е начинът, по който хората по принцип слушат. Най-популярните дни за стрийминг са петък и събота, когато хората в по-голяма степен са навън. Изглежда е по-вероятно потребителите да слушат чрез стрийминг, когато животът е по-нормален и те искат да се забавляват.

Ако общият стрийминг наистина се свива, не е задължително това да струва твърде много на музикалната индустрия.

Приходите от стрийминг представляват близо половината от общите приходи на музикалния бизнес за 2018 г. според IFPI. И все пак 90% от приходите на Spotify са от плащащи абонати, а само 10 на сто са от реклами, насочени към потребителите, които не си плащат. Абонатите плащат една и съща сума независимо колко стриймват, така че спадът на слушането ще засегне само малкия сегмент, свързан с рекламните приходи.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:29 | 14.09.22 г.
fallback