Операторите на частни самолети отклоняват богатите си клиенти, тъй като свързаните с коронавируса забрани за пътуванията ограничават работата им, въпреки ръста на запитванията от хора, които са готови да отделят по 150 хил. долара, за да си осигурят място в техните самолети, пише Bloomberg.
Запитванията за международни полети с частни самолети скочиха деветкратно, твърди Каника Текривал, основател на базираната в Ню Делхи JetSetGo. Това се случва в момент, в който заможни личности се опитват да избягат от горещите точки на разпространение на вируса.
Един от клиентите, индийски магнат, се е опитал да запази частен самолет, с който да лети от Лондон до Ню Делхи миналата седмица, но е останал във Великобритания след изненадващото спиране на пътуванията точно половин час преди самолетът да излети.
След това в понеделник Индия обяви забранява полетите от Европейския съюз и Великобритания, което вероятно е оставило магната в Лондон.
„Правилата се променят на всеки половин час“, коментира Текривал в интервю, но отказва да разкрие името на магната.
Пандемията, която взе над 7000 жертви, и зарази около 174 хил. души, изправя авиационната индустрия пред безпрецедентна криза, която според базирания в Сидни CAPA Centre for Aviation, може да доведе повечето от компаниите в сектора до банкрут до края на май, докато правителствата налагат все повече ограничения и правила за карантина. Индустрията за частни самолети също е засегната от случващото се, въпреки че все повече хора търсят услугите ѝ, включително много американци в Европа.
„Всеки ден излиза нова директива или препоръка“, коментиера Раджан Мехра, който ръководви Club One Air. “На практика туризмът е замразен, а хората от компаниите не пътуват, освен ако не им се наложи“.
Текривал от JetSetGo, която разполага с 28 частни самолета, твърди, че ръстът е основно в запитванията за еднократни полети до вкъщи, така че не показва стабилно търсене. Общо 87% от планираните заявки на компанията са били отменени, твърди тя. Компанията на Мехра, която има 10 самолета, отчита 70% спад на пътуванията.
„Изключително притеснени сме какво ни носи бъдещето, как ще плащаме заплати“, коментира Текривал.