Главният изпълнителен директор на Lego смята, че коронавирусът представлява само краткотраен удар върху китайската икономика, който няма да промени плановете за разширяване на компанията на най-бързо развиващия се пазар, съобщава Bloomberg.
Lego отчете рекордни продажби в сряда и заяви, че растежът през 2020 г. отново ще бъде воден от Китай. Тази година компанията има за цел да увеличи броя на магазините си там с 60% до 220.
„Въпреки всички предизвикателства, очакваме да успеем да достигнем този брой“, каза изпълнителният директор Нийлс Б. Кристиансен в телефонно интервю в сряда. „Ние сме семейна компания, което ни дава възможност да планираме дългосрочно и да се съсредоточим върху инвестициите, които ще ни помогнат в бъдеще“, заяви той.
Ситуацията в Китай създава „известна краткосрочна несигурност, но това не променя дългосрочната стратегия за нашите инвестиции“ в страната, добави още Кристиансен.
Коронавирусът вече предизвика масова паника, докато потенциалът му да нарушава търговията подхранва разпродажбата на борсите. В отговор централните банки започнаха да добавят спешни стимули на фона на предупрежденията, че вирусът ще спре глобалния растеж.
Изпълнителният директор на Lego каза, че е рано да се прецени как вирусът ще се отрази на продажбите през 2020 г. Компанията ще продължи да разчита на фирмените си магазини, за да привлече клиенти в нови градове - модел, за който главният изпълнителен директор казва, че има тенденция да даде най-добри резултати в сравнение с всички други канали за продажби.
Засега Китай има регистрирани над 80 000 случая на болни от коронавирус, а епидемията доведе до затваряне на търговските центрове и опустяване на улиците, докато властите призовават жителите да останат по домовете си.
Кристиансен обръща внимание на следното - това, че купувачите не ходят в магазините, не означава, че не купуват, имайки предвид повсеместността на онлайн търговията.
„В краткосрочен план може да има промяна в това къде продаваме“, каза той. „Това е нещо, което обикновено се случва и ние сме добре поцизионирани. Винаги се опитваме да пренасочим продажбите си към канала, където наблюдаваме търсене", поясни той.
За Lego обвързването с Китай е въпрос на демографска логика. „До 2032 г. 90% от всички деца по света, които са около 2 милиарда, ще живеят извън Европа и Северна Америка, като повече от три четвърти от тях ще живеят в Източна Азия. В резултат на това ускоряваме инвестициите във водещите пазарите на Утрешния ден“, заявиха от компанията в годишния си доклад. Това е стратегия, която досега е допринесла за рекорден ръст на приходите.
По-рано тази година Lego затвори за кратко своя офис в Китай, както и фабриката си в Дзясин. Но към днешната дата те работят отново, каза Кристиансен. Фабриката на Lego в Китай обслужва главно азиатския пазар. Lego също има мексиканско подразделение, който произвежда играчки за Северна и Южна Америка. Освен това компанията има и фабрики в Чехия, Унгария и Дания за европейските си магазини.
„Ние имаме предимството пред някои от нашите конкуренти, че имаме по-гъвкава верига на доставки“, каза изпълнителният директор. „Тъй като продуктите са еднакви, можем да използваме някои фабрики, за да подпомогнем други региони, ако е необходим капацитет“, добави той.