fallback

Производителите на стъкло яхват вълната на недоволството срещу пластмасата

Еднократните пластмасови опаковки създават огромни проблеми за природата, докато стъклото може да се използва безкрайно

19:30 | 25.02.20 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Производителите на стъкло залагат на недоволството от пластмасата за еднократна употреба, което може да сложи край на продължаващият десетилетие спад на ползването на стъклени бутилки и буркани. На първо място те трябва да увеличат процента на рециклиране на стъкло, който подчертава по-добрата алтернатива за природата, пише Wall Street Journal.

Преди млякото, кетчупът, бирата и безалкохолните напитки започнаха да се опаковат предимно в пластмаса и алуминий, тъй като тези материали са значително по-лек и нечупливи в сравнение със стъклото. Днес 1% от газираните напитки в САЩ се предлагат в стъклени бутилки, от близо 58% през 1975 г., според консултантската фирма Beverage Marketing Corp.

Днес нарастващите притеснения за влиянието върху природата от употребата на пластмаса за еднократна употреба я прави по-малко привлекателна за редица потребители. Това кара компании за потребителски продукти като Nestle, PepsiCo и Unilever да разглеждат възможностите за опаковки, които могат да се ползват пак, или алтернативни материали.

Производителите на стъкло виждат всичко това като възможност да си спечелят обратно клиенти. Скорошна финансирана от индустрията маркетингова кампания в Европа включваше екрани в магазините, от които делфини благодарят на пазаруващите, че опазват океаните, когато сканират стоки, опаковани в стъкло.

„За нас е трудно да игнорираме картината, запечатала се в умовете ни, на трилиони пластмасови опаковки, плаващи в Тихия океан“, твърди Андрес Алберто Лопес, главен изпълнителен директор на O-I Glass. „Стъклото представлява прекрасна алтернатива“.

Първият в САЩ нов завод за стъклени контейнери от 12 години, който е на стойност 123 млн. долара, се изгражда в Джорджия от Arglass Yamamura. Базираната в Персбърг, Охайо, O-I, която е най-големият производител на стъклени опаковки, инвестира над 60 млн. долара за изграждането на нова пещ във френския си завод – първата ѝ подобна инвестиция в региона от две десетилетия.

Същевременно производителите на стъкло инвестират в нови технологии, за да могат бързо да сменят цветовете и формите, за да привличат производителите на крафт бира и малките марки.

Производителите на стъкло твърдят, че техните продукти, направени от пясък, са напълно натурални, безкрайно рециклируеми и могат да бъдат пълнени много пъти. Стъклото е единственият широко използван материал за опаковане, който Администрацията по храните и лекарствата в САЩ определя като „изцяло смятан за безопасен“, което означава, че не се нуждае от одобрение преди да бъде пуснат на пазара.

Но има и известни проблеми, тъй като този тип опаковки са по-чупливи и по-тежки за транспортиране, което води до по-голямо използване на горива за превоза им. Усилията за завръщането на опаковките, които се пълнят отново, като тези за бира, газирани напитки и мляко, продължават да са нишови. По-лошото е, че около две трети от стъклените опаковки в САЩ не се рециклират според Агенцията за защита на природата.

Честото им рециклиране не е ефективно от гледна точка на разходите, твърдят компании. Това се дължи на факта, че повечето американски домакинства изхвърлят стъклените опаковки на едно и също място с хартията и пластмасата, където то се чупи и е трудно да бъде отделено. В Европа, където стъклото често се изхвърля отделно се рециклират повече от две трети от стъклото, твърди Европейската федерация на производителите на стъклени бутилки.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:29 | 14.09.22 г.
fallback