От 2019 г. Оя Гюр е Shared Services Transition Director в Центъра за споделени услуги на Кока-Кола Хеленик Ботълинг Къмпани в София. На тази ключова роля тя отговаря за оптимизирането на процесите, предлагането на максимално добри услуги за останалите дружества на компанията и на клиентите. Повече за работата на центъра можете да научите от самата Оя Гюр.
Как се присъединихте към това звено на компанията и какъв кариерен път сте изминали до момента?
- Моята кариера в системата на Кока-Кола започва още пpeз 1996 г. като чacт oт друга бутилираща компания, където в рамките на 13 години преминах през различни роли в съответните отдели: парични процеси, отговарях за връзките с инвеститорите, ръководех финансите на търговска функция, както и управлявах връзките с обществеността. Присъединих се към Кока-Кола Хеленик Ботълинг Къмпани (Кока-Кола ХБК) през 2011 г. като директор "Връзки с инвеститорите" и след 3 години поех ролята на директор "Парични процеси" за цялата група.
Заемах тази позиция в продължение на 5 години и сега съм щастлива с настоящата си роля на Shаrеd Ѕеrvісеѕ Тrаnѕіtіоn Dіrесtоr в Цeнтъpа зa споделени ycлyги нa Koĸa-Koлa XБK, която поех през 2019 г. и която сега ми дава съвсем различно поле на отговорности.
Моят кариерен път е само един от многото подобни примери в компанията - често срещано е в Кока-Кола ХБК колегите ни да поемат нови роли и отговорности, за да растат кариерно и да се развиват. Понякога това може да изисква преместване в друга държава, където компанията оперира, а в други случаи на служителите се предоставя възможността да преминават в изцяло нова функционална роля или отдел.
В момента обслужвате 28 страни и 5 корпоративни офиса. Кои са тези офиси и кой е най-големият от тях?
- Точно така, по отношение управлението на бази данни подпомaгаме 28-те страни от групата Кока-Кола ХБК, разположени на 3 континента, което включва държавите от Централна и Източна Европа, както и Нигерия, Русия и Северна Ирландия. При нас се извършват и финансово-счетоводни, както и административни услуги в човешките ресурси за 23 държави и 5-те корпоративни офиса на групата, които се намират във Виена, Цуг, Амстердам, София и Атина. Oтделът ни с насоченост към човешките ресурси съдейства на екипите в областта в различните страни по отношение на администрирането на процеси "от край до край", като назначаване, освобождаване, смяна на позицията на служителите. С всяка изминала година обхватът ни се разширява, ставаме все по-гъвкави и търсим все по-иновативни начини, за да можем да предоставим най-високо качество на услугите в срок и в съответствие с нашите политики и процедури.
Какви трудности изпитвате при работата на толкова различни пазари?
- Не бих ги определила като трудности, а по-скоро като предизвикателства. Възможността да участваш в процеси, които подпомагат бизнеса на толкова различни пазари, всъщност ни дава предимството да се учим постоянно и да извличаме полезните практики от една или друга страна, за да ги разработим и приложим по начин, който ще позволи подобряването на услугите и процесите в по-голям мащаб и за повече екипи. Въпреки че нашите процедури следват определени стандарти, ние трябва да се адаптираме към местните изисквания и специфики. Също така, работейки с 23 държави, имаме възможността да сме в непрекъснат контакт с разнообразни и различни като култура клиенти, чиито начин на работа, изисквания и комуникация налагат да се учим постоянно как да бъдем достатъчно гъвкави и адаптивни.
Колко души работят в центъра за споделени услуги и в кои негови звена има най-много служители?
- Към момента над 600 професионалисти работят при нас, като най-многобройни са екипите с финансово-счетоводен профил, разпределени в няколко големи отдела: Market-to-Cash, General Accounting и Purchase-to-Pay. Ето защо нашият център е изключително подходящ за развитието на кариера както на младите хора с интерес в тази област, така и за утвърдени експерти, които имат желание да надградят своите знания и умения в сферата на счетоводството и финансите, като се докоснат до опита на международна компания в сектора на бързооборотните стоки.
Планирате ли разширяване на екипа през 2020 г. и с какъв темп ще се случва това?
- Това, което мога да споделя на този етап е, че нашата цел е да бъдем доверен бизнес партньор за своите външни и вътрешни клиенти и в тази връзка сме винаги готови и отворени за допълнителен обхват на услугите, когато бизнесът го налага. Така, както бизнесът на Кока-Кола ХБК се развива непрекъснато, за да удовлетвори растящите очаквания на клиентите 24 часа в денонощието/7 дни в седмицата с портфолиото си от уникални брандове, така и нашият обхват в Центъра за споделени услуги се разраства и разширява.
Ползвате дигитални услуги за автоматизация и решения за оптимизация. Какви по-точно?
- В момента използваме специфичен софтуер за автоматизация на бизнес процеси чрез роботизация. Автоматизацията представлява софтуерен „робот“, който използва съществуващия софтуер (напр. ERP, CRM, офис приложения, BI и пр.) по абсолютно същия начин, както би го направил човек. Това прави възможно робот да се „научи“ да изпълнява всяка една задача, която човек може да изпълни на компютър, но по-бързо, по-точно и без грешки. През последните 18 месеца успяхме да позиционираме автоматизацията на процеси като средство за оптимизация не само в България, а и в останалите държави в групата на Кока-Кола ХБК.