Американските потребители са похарчили повече онлайн по време на тазгодишния празничен сезон за пазаруване, сочи доклад на Mastercard, допълващ, че онлайн продажбите са достигнали рекорден връх, предава Ройтерс.
Празничното пазаруване е ключов период за търговците на дребно, тъй като носи около 40% от годишните им приходи от продажби. Но тази година Денят на благодарността, който традиционно дава начало на празничното пазаруване, беше на 28 ноември - близо седмица по-късно спрямо миналата година, когато беше на 22 ноември, оставяйки на търговците шест дни по-малко между Деня на благодарността и Коледа.
Общите коледни продажби на дребно в САЩ, като се изключат тези на автомобили, са нараснали с 3,4%.
“Онлайн продажбите достигнаха рекорден връх тази година, тъй като повече хора са пазарували по този начин за празниците”, коментира Стив Садоув, старши съветник в Mastercard.
Търговците на дребно инвестираха значително в предлагането на доставки в рамките на деня на поръчката, в места, от които потребителите да взимат поръчките си, и в подобряването на онлайн присъствието си, докато се борят срещу гиганта Amazon за пазарен дял.
Говорителят на Mastercard Уилям Цанг коментира миналогодишният ръст от 5,1% на общите продажби, посочвайки, че тазгодишното повишение не е най-доброто в историята. Коментарът беше направен, след като американският президент Доналд Тръмп написа в Twitter, че празничните продажби на дребно са скочили с 3,4% спрямо миналата година, а това е най-голямото такова постижение в историята на САЩ. От Белия дом не са коментирали веднага разликите в продажбите.
Въпреки забавянето на световната икономика, американските потребителски разходи са подкрепени от ръста на заплатите и силния пазар на труда, твърдят консултанти в областта на търговията на дребно и анализатори.
Празничният сезон беше предизвикателство за търговците, след като Amazon разшири политиките си за безплатно връщане на стоки, за да включи продукти, които преди не можеше.