След листването на Budweiser APAC в Хонконг миналата седмица, най-голямата световна компания за производство на бира Anheuser-Busch (AB InBev) заяви, че ще търси разширяване в Азия и по-конкретно в Китай, Южна Корея, Индия и Виетнам, съобщават от CNBC.
Но за AB InBev може да се окаже предизвикателство да се наложи над местните марки бира, които отдавна доминират на локалните пазари.
В Китай, където първокласните бири са популярни, AB InBev е на трета позиция с пазарен дял от 16%, според Euromonitor. В Югоизточна Азия обаче компанията дори не е на първите десет места.
"Локалните китайски бирени компании имат много силен контрол върху местния регионален пазар на акции, така че остава да се види каква е стратегията на Budweiser оттук нататък", заяви Хао Хонг от Bank of Communications International пред CNBC.
Според анализатори големите играчи вече купуват по-малки бирени компании в Азия и това може да бъде една от стратегиите за AB InBev. Въпреки това местната бира все още доминира в Азия.
Китай е най-големият пазар по продажба на бира в света, но фирмите го смятат за предизвикателство заради острата конкуренция между местните пивовари и глобалните бирени гиганти.
China Resources Beer има над 25% пазарен дял в Китай, според Ройтерс. Тяхната изключително популярна бира Snow е най-продаваната бира в света. Компанията е най-голямата местен производител по пазарна стойност, следвана от Tsingtao и Chongqing, показват данните на Refinitiv.