fallback

Apple официално влезе във война с Netflix

Компанията на Тим Кук пуска услугата си за видео стрийминг TV + от 1 ноември на цена от едва 4,99 долара за месец

21:23 | 10.09.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Американската технологична компания Apple Inc. заяви, че нейната оригинална услуга за видео стрийинг TV + ще стартира 1 ноември за 4,99 долара на месец, подбивайки цената на конкурентните оферти.

Базираният в Купертино, Калифорния, технологичен концерн обяви това по време на събитието си във вторник, фокусирано върху новите версии на iPhone. Услугата ще бъде безплатна за една година с покупки на нови устройства на Apple, заяви изпълнителният директор на Apple Тим Кук от сцената.

Услугата TV + навлиза в конкурентна и вече пренаселена среда, която вече включва Netflix Inc., Amazon.com Inc., Hulu и HBO на AT&T Inc. През ноември Walt Disney Co. планира да пусне стрийминг услугата си Disney + с гигантски каталог от заглавия за по 6,99 долара на месец. Най-евтиният абонамент за Netflix струва 8,99 долара на месец в САЩ.

Веднага след обявяването на цената на новата услуга цените на акциите на Netflix и Disney се понижиха с по около 2 на сто, докато тази на Apple се повиши.

Apple се опитва да наложи повече услуги, за да генерира допълнителни приходи от голямата си база от потребители на iPhone, iPad, Mac и Apple Watch. Напоследък потребителите заменят по-рядко хардуера поради по-високите цени, насищането на пазара, икономическите предизвикателства и липсата на нови уникални функции.

Телевизионната услуга на Apple, обявена за първи път през март с участието на Опра Уинфри, Дженифър Анистън и други звезди, няма да има голям аталог и вместо това ще се фокусира върху оригинални филми и телевизионни предавания. Все пак някои анализатори предполагат, че Apple TV + може да набере 100 милиона абонати през следващото половин десетилетие, превръщайки се в основен конкурент за Netflix и Amazon.

Ценообразуването на Apple подбива цените за други цифрови услуги като Apple Music и Apple News+. Apple TV + ще стартира с редица заглавия, заявиха от Apple, включително Dickinson и „The Morning Show“ - сериал, разказващ за драмите зад кулисите на американски сутрешен телевизионен блок. На своето събитие Apple показа трейлър на See с Джейсън Момоа. Услугата се предлага в телевизионното приложение, което е предварително инсталирано на iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV, а скоро – и на Mac. Тя ще се интегрира с услугата Apple TV Channel, която позволява на потребителите да се абонират за други доставчици, като HBO, STARZ и Showtime поотделно.

Тим Кук обяви и старта на Arcade - новата платформа за игри на компанията, която ще може да се достъпва както през телефони и мобилни устройства, така и през декстоп устройства. Arcade ще е екслузивна за потребители на Apple.  На сцената бяха представени три нови заглавия - Frogger, Shinsekai, Sayonara Wild Hearts. Стартът на услугата ще е а 19 септември, срещу 4,99 долара на месец за цялото семейство, като потребителите ще имат един месец за безплатен тестов период.

Решението на Apple да стартира събитието си с цените за новите си услуги, TV + и Arcade, подчерта колко централни са тези предложения за бъдещето на компанията. Тя е в разгара на прехода от хардуерно ориентиран бизнес към бизнес, който продава все повече софтуер и услуги за милионире iPhone и iPad, които вече е продал.
Стратегическото изместване тласка концерна в непознати области, където ще бъде тестван от нови конкуренти с по-дълбоки джобове и повече съдържание, като Netflix Inc., която таксува 12,99 долара на месец за стандартната си услуга и Walt Disney Co., която ще пусне нова стрийминг услуга през ноември за 6,99  долара на месец.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:41 | 12.09.22 г.
fallback