Около три месеца, след като Walt Disney придоби Twentieth Century Fox, двете студиа имаха обща премиера на червения килим в Холивуд на филма „Х-Мен: Тъмния Феникс“ - първото подобно голямо събиутие на Fox след сливането.
Преди събитието това лято Disney е изпратила на директорите и служителите на Fox 13 страници с насоки как точно трябва да се случи всичко. Мъжете трябва да се избръснат, жените „да носят лек грим“. Служителите са получили наставление да носят часовници, тъй като използването на телефони, било то за гледането на часа или за правенето на снимки, е било категорично забранено. Работещите във Fox също е трябвало да се уверят, че филмовите звезди не дъвчат дъвки на червения килим, разкриват насоките, разгледани от Wall Street Journal.
Това е само едно от подробните наставления за служителите на Fox за близо година и половина откакто Disney реши да придобие развлекателните активи на 21st Century Fox за 71,3 млрд. долара, включително Twentieth Century Fox. Така че когато този месец главният изпълнителен директор на Disney Робърт Айгър заяви пред анализаторите от Wall Street, че филмите на Fox оказват натиск върху рекордната година за неговото студио, някои директори на Fox посочиха с пръст обратно към Disney.
Айгър твърди, че представянето на Fox е „доста под това, което е било, и доста под това, което се надявахме, когато направихме придобиването“. Той прехвърли голяма част от вината на протакането на самото придобиване. Бяха нужни 17 месеца от сключването на сделката в края на 2017 г. до приключването ѝ през март. Директорите на Fox, твърдят в лични разговори, че всичко това е свързано с несигурността и нерешителността, идващи от липсата на комуникация от страна на Disney през това време.
Сблъсъкът на двете теории подчертава често срещан проблем при големите придобивания, особено такива, които се забавят заради регулаторни проблеми или по други причини. Подобни отлагания и несигурност често водят до отлив на таланти, тревожност у служителите и корпоративна парализа, когато фирмата бъде придобита.
В този случай Disney се подготвяше да придобие не само филмово студио, но и голяма телевизионна продукция, базирани в чужбина телевизионни доставчици и контролиращ дял в стрийминг услугата Hulu. Disney разчита на филмовата и телевизионната библиотека на Fox, за да подкрепи своята отделна стрийминг платформа, която създава, за да се конкурира с Netflix.
След приключването на сделката, предизвикателството по интегрирането на Fox беше усложнено от слабото представяне на филмите ѝ. Брутните общи приходи от шестте тазгодишни премиери на Fox достигнаха 240 млн. долара, което е с около 100 млн. долара по-малко от генерираното от „Отмъстителите: Краят“ само в първия му уикенд по кината.
„Тъмния Феникс“ се оказа голям провал, което доведе до плащането на сума за нанесени щети.
След новината за сделката настъпиха уволнения и оставки, които оставиха отделите по маркетинг и комуникации във Fox без хора, а това доведе до рекламни кампании, които не са достатъчно добри. Докато Fox продължава да пуска филмите, останали в календара ѝ, все още има служители останали в тези подразделения, но много офиси изглеждат изоставени, твърдят бивши и настоящи служители на Fox.
Част от служителите са заявили намерението си да напуснат Fox само часове, след като беше обявено, че Disney купува компанията. Други са си тръгнали на по-късен етап, насочвайки се към конкурента, който накара Disney да купи Fox: Netflix.
Сегашните и бивши директори на Fox потвърждават, че работата в студиото се е забавила, но други подчертават, че това се дължи на липса на комуникация с Disney.