Amazon беше избрана за най-високо оценената марка в света, докато „Магазинът за всичко“ продължава експанзията си в облачните услуги, потребителските технологии и филмовите продукции, пише Financial Times.
Основаната от най-богатия човек в света Джеф Безос компания се радва на петкратен скок на стойността на бранда, която достигна 315,5 млрд. долара, според класацията 2019 Brandz Топ 100 на най-ценни глобални марки.
Проучването Brandz, което се провежда всяка година от рекламната компания WPP и Kantar, анализира финансовите данни на компаниите и провежда голямо проучване сред потребителите. Amazon се насочи и към продажбите на хранителни стоки, здравеопазването, доставките на храни, а с устройствата с Alexa – дори към гласовото разпознаване. Това доказва, че името притежава „разтегливост на марката“ в много различни категории, твърди Дейвид Рот, председател на BrandZ.
„Amazon играе играта много добре: основната идея е, че тя премахва препятствията във всичко, което правите, правейки пазаруването или ползването на облака по-лесно, по-евтино или по-бързо“, посочва Рот. Изкачването към върха на класациите беше стабилно през последните няколко години и компанията трудно може да бъде детронирана.
Останалите брандове, които попадат в топ 5, са Apple, Google, Microsoft и Visa.
Китайските брандове
Има 15 китайски марки в топ 100 тази година. За сравнение, когато класацията беше създадена през 2005 г., имаше само една – China Mobile. Това отразява не само огромния размер на вътрешния пазар от 1,4 млрд. души и нарастващата средна класа, но и колко успешно китайските играчи се конкурират и извън Китай.
Пример за това са двата гиганта в онлайн търговията Alibaba и JD.com, които се борят не с друг, а с Amazon, която през април обяви, че спира китайските си операции, свързани с електронна търговия. Huawei има сериозни проблеми, откакто Съединените щати започнаха кампанията си да убедят своите съюзници, че производителят на телекомуникационно оборудване и на смартфони представлява заплаха за сигурността и шпионира в полза на Пекин.
Въпреки това Huawei е добавила 8% към стойността на бранда си през последната година, която достигна 26,9 млрд. долара. Междувременно вътрешната регулация изглежда натежава над стойността на марката Tencent, която се е свила с 27% до 130,9 млрд. долара на годишна база, сочи класацията.