fallback

Умните колонки - част от бъдещия растеж на музикалния бизнес

Главният изпълнителен директор на Universal Music Group вижда добри пазарни възможности в Латинска Америка

23:30 | 25.02.19 г. 5
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Умните колонки носят нови възможности на музикалната индустрия в бъдеще. В момента 15% от американските домакинства имат колонки с гласов асистент у дома, а 25% от общото им музикално потребление се случва през тях. Това коментира на Световния мобилен конгрес сър Лушън Грейндж, председател и главен изпълнителен директор на Universal Music Group.

На добре познатите и смятани за по-развити пазари на музика в света, в лицето на Германия, Франция и Великобритания например, има големи възможности за растеж на дигиталната музика, коментира още той. По думите му „те все още в голяма степен са физически“, визирайки купуването на музика на физически носители.

„В Германия около 60-65% от пазара е на физически носители“, обясни той.

Растежът в индустрията обаче се очаква да бъде насърчен от други страни, част от които са в Латинска Америка – Мексико и Бразилия например.

„Вярваме, че те ще бъдат последвани от Индия, Близкия изток, Африка“, поясни изпълнителният директор на Universal Music Group. „Знаете ли, че страната с втората по големина аудитория на Джъстин Бийбър е Индонезия?“

Universal Music вече е започнала да инвестира сериозно в пазарите, на които вижда потенциал за растеж.

На въпрос как Universal Music е успяла да се отърси от кризата, с която индустрията се бореше в продължение на 15 години, Грейндж отговори просто: „Не спряхме да експериментираме, станахме по-отворени и децентрализирахме бизнеса си“.

Той подчерта необходимостта бизнесът да рискува, за да може да се развива отвъд пазарните насрещни ветрове.

„Наша е отговорността да поемаме рискове. И ние го направихме. Продължихме да инвестираме в таланти и в основния ни продукт като предприемачи – музиката“, коментира още той. „В началото винаги има съпротива спрямо новите бизнес модели, но ние видяхме възможност в модела за финансиране чрез реклами“.

Според Грейндж голяма част от пазарните участници не са видяли нещо особено важно в момента, в който пазарът е започнал да се трансформира – че търсенето на музика е огромно, но не е било монетизирано, особено на пазара, които още не са съзрели.

„Експериментирахме доста с навързването на услуги, с бъндъли. Видяхме, че има огромен апетит за съдържание и предлагането му през мобилни платформи“, обясни още той. Под ключови партньорства той визира тези на компаниите от индустрията с тези от други сектори, като партньорството между Deezer и Orange например.

Повече новини от Световния мобилен конгрес можете да следите тук. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:20 | 12.09.22 г.
fallback