fallback

Стрийминг империята на Disney

Компанията ще управлява паралелно три стрийминг платформи

17:27 | 06.02.19 г.

Walt Disney има по-малко от година, преди да започне да управлява три отделни видео стрийминг услуги, а главният изпълнителен директор Робърт Айгър най-сетне разкри подробности за това как новата стратегия ще се отрази на най-голямата компания за развлечения в света, пише Wall Street Journal.

За първи път Disney обяви отчета си в рамките на новата организация на компанията, която включва сегмент за директно предлагане към потребителите (включително през стрийминг платформите), заедно с традиционни звена като филмовите студиа и тематичните паркове.

Сегментът с директно предлагане към потребителите включва стрийминг услуга, наречена Disney+, която ще бъде пусната по-късно тази година. Това звено отчете загуба от 136 млн. долара за тримесечието.

Тази загуба до голяма част се дължи на подготовката за това, което предстои – голяма инвестиция в ESPN стрийминг услугата, чийто брой абонати се удвои до два милиона през последните пет месеца, както и разходи, свързани с пускането на Disney+.

"Това е залог върху бъдещето на този бизнес“, коментира Айгър по време на срещата си с анализаторите.

Стъпките на Disney в бизнеса с видео стрийминг са едни от най-внимателно следените в скорошната история на Холивуд, тъй като бяха нещо, което човек трудно можеше да си представи само допреди пет години, когато предложенията директно към потребителите се появяваха като бегла идея сред студиата.

Комбинирани с придобиването на основните активи на 21st Century Fox за 71 млрд. долара, промените в компанията карат конкурентните студиа да се подготвят за среда, в която мащабът е решаващ. Netflix засили плановете за програмата си в очакване на изтеглянето на продукциите на Disney и Fox от нейната платформа. Warner Bros. пък работи по подобни свои предложения.

Вътрешна стрийминг услуга в Disney ще накара директорите да вземат решения за това къде да дебютира даден филм или шоу. Някои премиери, първоначално планирани за кината, бяха преместени към стрийминг услугата. Очаква се тя да пусне нови програми, базирана на култовите марки на Disney, включително „Междузвездни войни“ и Pixar Animation Studios.

Айгър заяви, че няма планове за намаляване на времето, в което големите продукции се прожектират в кината, но коментира, че компанията може да обмисли дали да не съкрати периода между появата на един филм в кината и това кога се пуска в стрийминг платформата ѝ.

Изтеглянето на филмите и предаванията на Disney от Netflix ще доведе до годишна загуба от 150 млн. долара от лицензи, обяви компанията. Загубената печалба Disney се надява да компенсира чрез абонаментните такси за собствената си услуга, а след това средствата да се инвестират във филмовото студио и медийните мрежи.

ESPN стрийминг услугата на Disney беше пусната през април. Тя носи името ESPN+ и за миналия месец привлече близо 600 хил. потребители в очакване на ключови спортни събития.

Третата стрийминг услуга Hulu ще остане под мажоритарния контрол на Disney след сделката с Fox. Придобиването чака няколко международни разрешения, преди да бъде финализирано.

Hulu вероятно ще включва програми от мрежата FX или формати, които не влизат в категорията за „семейни предложения“, както тези под бранда Disney.

Приходите от студиата за развлечения на Disney за трите месеца, завършили на 29 декември, са спаднали с 27% на годишна база, най-вече заради слабото представяне на „Мери Попинз се завръща“, както и на ноемврийската премиера на „Лешникотрошачката и четирите кралства“. През същия период година по-рано Disney пусна по кината „Междузвездни войни: Последните джедаи“ и „Тор: Рагнарок“.

Тематичните паркове продължават да са източник на растеж за компанията, макар че Айгър обясни, че забавянето на китайската икономика е повлияло на посещенията на Shanghai Disneyland Resort.

Печалбата за първото фискално тримесечие на Disney е достигнала 2,79 млрд. долара, или 1,86 долара на акция, в сравнение с 4,42 млрд. долара, или 2,91 долара на акция, година по-рано. Като се изключат някои елементи, печалбата е спаднала с 5 цента до 1,84 долара на акция.

Приходите са се свили леко до 15,3 млрд. долара от 15,35 млрд. долара година по-рано. Анализаторите прогнозираха коригирана печалба от 1,54 долара на акция при приходи от 15,16 млрд. долара, сочат данни на FactSet. Междувременно разходите са нараснали с 2,8% до 11,89 млрд. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:36 | 04.09.22 г.
fallback