Продажбите на бира в Германия отчитат ръст през тази година – преди всичко благодарение на много топлото лято.
„В края на годината очакваме плюс от около 1 на сто", казва управляващият директор на Германската федерация на пивоварите Холгер Айхеле, цитиран от Der Spiegel.
Години наред потреблението на бира спадаше значително. Германските пивоварни продадоха през 2017 г. най-малко бира от обединението насам. Възможните причини за спада: населението в Германия става все по-старо, а хората в напреднала възраст понякога пият по-малко алкохол. Според проучване на Федералния център по здравно образование обаче и по-младите хора са склонни да пият по-малко алкохол, отколкото преди няколко години. Пивоварните реагират с все повече и повече безалкохолни марки.
Според Айхеле продажбите на тези напитки са се развили „сензационно" през тази година: с ръст от 11 на сто между януари и септември в сравнение с предходната година. А повишението в продажбите на безалкохолни бири е с цели 21 на сто. Междувременно безалкохолната бира държи почти 7% от пазара на бира във федералната република. „В бъдеще всеки десети литър произведена в Германия бира ще е безалкохолна“, казва Айхеле. И сега обаче предлагането е голямо - вече има над 400 различни марки...
Същевременно движението за Крафт бирата държи съвсем минимален дял от продажбите – най-много половин процент, но според Айхеле именно на него се дължи „Ренесансът на пивото“.
Предлагането на регионални или сезонни бири става все по-широко, а потребителите в същото време са „по-заинтересовани и информирани“.
Средната цена за една кутия от най-добрите марки, като Beck's, Krombacher или Warsteiner според източници от бранша през тази година е над 13 евро. Дори цените на дребно през 2018 г. са били над психологически важния праг от десет евро.