fallback

Procter & Gamble слага край на бойкота си на Youtube

Компанията обаче ще контролира отблизо къде се излъчват рекламните ѝ клипове

11:27 | 23.04.18 г.
Автор - снимка
Създател

Компанията за потребителски стоки Procter & Gamble (P&G) прекратява продължаващия над една година бойкот на Youtube и отново поръчва рекламни клипове в принадлежащата на Google видео платформа, предава Bloomberg.

През март 2017 г. P&G обяви, че вече няма да рекламира в Youtube. Причината за решението ѝ е, че платформата не филтрира пред кои видеа и на кои канали се излъчват клиповете. По онова време над 250 компании изтеглиха рекламните си бюджети, след като клиповете им бяха излъчвани преди расистки или антисемистки видеа. Сред отказалите се бяха BBC, Ford, американските телеком концерни Verizon и AT&T, Johnson & Johnson и банката JP Morgan Chase. 

След това Youtube предприе мерки, за да проверява по-стриктно съдържанието и да е сигурна, че „рекламите са само там, където трябва да са“. Въпреки това и през февруари тази година друг концерн в сферата на потребителските стоки – Unilever, заплаши с прекратяване на договорите за реклами.

След завръщането си в Youtube сега P&G възнамерява да упражнява повече контрол над мястото на излъчване на своите рекламни спотове. Така например рекламата ще се излъчва само на проверени видеа в избрани канали. Ако преди бойкота си P&G излъчваше реклами на над 3 млн. канала на Youtube, сега ще останат под 10 000.

Маркетинговият директор на P&G Марк Причърд е считан за един от най-известните критици на дигиталната реклама.

През миналата година най-големият в света производител на потребителски стоки сви бюджета си за дигитална реклама със 100 млн. долара – не само заради скандала с Youtube, но и защото очакваните ефекти не са били задоволителни. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:18 | 13.09.22 г.
fallback