Онлайн светът си взаимодейства с физическите магазини по напълно нови начини, подхранвайки промените в начина, по който хората пазаруват, твърди Кони Чан, партньор в компанията за рисков капитал от Силициевата долина Andreessen Horowitz.
Чан твърди, че търговците на дребно събират повече данни за пазаруващите и техните навици от всякога. Това се случва както онлайн, така и в реалния свят. Този подход им помага да намират най-добрите начини, за да предлагат точните продукти на потребителите, които биха имали интерес от тях.
„Офлайн светът се оптимизира от онлайн света“, коментира Чан по време на конференция в Хонконг.
Чан даде за пример новата концепция на Amazon за магазините Amazon Go, в които няма касиери. Вместо това покупките се следят от сензори и се ползват алгоритми за машинно обучение, за да таксуват купувачите, да ги следят из магазина и да научават повече за техните навици за пазаруване.
Чан очаква магазините да интегрират все повече изкуствен интелект в процеса на пазаруване като цяло.
По думите ѝ в бъдеще търговските обекти ще позволяват на клиентите да сканират продуктите, за да виждат съдържанието и друга информация, а след това ще предлагат други продукти, насочвайки хората между щандовете. Всичко това ще се случва докато се събира и съхранява информация за навиците за купуване на стоки.
Според Чан целта на търговците е „голям, перфектен профил на клиентите“.
Търговците на дребно от години привличат потребителите във физическите си магазини чрез онлайн реклами, купони и други подходи - част от бизнес тактика, наречена „онлайн към офлайн, а Китай вече е стъпка напред в тази посока.
Така например магазините на Walmart в Китай позволяват на клиентите да плащат за стоките през чат платформата на Tencent – WeChat. След това приложението използва данните за навиците за пазаруване, за да дава други предложения.
"За много търговци това са данни, каквито те не са имали преди“, посочва Чан.