Производителят на алкохолни напитки Diageo PLC планира да пусне на пазара специално насочена към жените версия на марката си Johnnie Walker, наречена Jane Walker – последният ход на гиганта на пазара за алкохол, с който иска да обърне внимание и на жените, пише The Wall Street Journal.
Най-големият производител на спиртни напитки в света Diageo заяви в понеделник, че Jane Walker, ограничена версия на черния етикет на Johnnie Walker, ще бъде пусната в продажба от идния месец. Компанията, която притежава и водка Smirnoff и бърбъна Bulleit, е преобразила емблематичното лого на Johnnie Walker за пръв път от повече от един век, за да покаже на него лика на жена в ботуши, която докосва шапката си с ръка.
Маркетинговата промяна се случва на фона на кампания на Diageo, наречена #LoveScotch, която се състои от снимки на привлекателни млади жени, които пият скоч, заедно с реклами на билбордове, социални мрежи и списания в десетки страни.
„Ние осъзнахме, че трябва успешно и активно да маркетираме жените", каза главният маркетинг директор на Diageo Сил Салър в интервю за The Wall Street Journal миналата година. „Това ще бъде наистина положително за нас, особено в категории, които са считани за по-мъжествени, като скоча".
Делът на жените сред американските консуматори на уиски се е покачил до 29,6% през 2016 г. спрямо 28,2 на сто през 2010 г., показват данни на Nielsen.
„Тъй като уискитата разширяват позициите си и експериментират с нови вкусове като мед, клен, канела и ябълка, това помогна да се привлекат повече жени към напитката", казва Дани Брагър, който ръководи подразделението за американския алкохолен пазар на Nielsen.
Женската версия на Johnnie Walker ще се продава в САЩ за 34 долара за бутилка от 750 милилитра, на същата цена, на която се продава и черният етикет на Johnnie Walker.
От десетилетия насам Johnnie Walker маркетира скоча си предимно към мъжете. Реклама от 1988 г. на марката гласи: „Той обича съзнанието ми. И той пийва Johnnie Walker“. Цитатът е неразривно придружен от снимка в гърба на две жени с бикини на плажа.
„Бяха игнорирани ключови потребители и такива, вземащи решения", казва Изи Пъг, директор в базираната в Лондон консултантска кантора Kantar Added Value, която консултира Diageo за маркетинга. Производителят на спиртни напитки установява впоследствие, че жените отговарят за харченето на 80% от разполагаемия доход в семейството, пояснява Пъг.
През последните години Diageo измества приоритетите, за да направи продуктите си по-привлекателни за жените, казва Салър. Новият фокус на алкохолната индустрия върху жените не се разглежда еднозначно в бранша. Изследователи в сферата на общественото здравеопазване и рекламисти сочат физиологичните различия, които правят жените по-уязвими на консумацията на алкохол от мъжете.
Жени със същата височина и тегло, като мъжете, са по-склонни да се напиват от същото количество алкохол, защото женските тела имат повече мазнини и по-малко вода, показват данни на Националния институт по здравеопазване. Това означава, че алкохолните напитки произвеждат по-високо ниво на алкохол в кръвта при жените, отколкото при мъжете.
„Трябва да бъдем много внимателни да не заклеймяваме жените, но при тях има различни рискове и те трябва да бъдат подчертавани", казва Сузане Костело, главен изпълнителен директор на неправителствената организация с идеална цел Alcohol Action Ireland, базирана в Дъблин. „Влиянието на алкохола е по-голямо при жените, отколкото при мъжете, но хората често забравят това".
Diageo заяви, че за всяка продадена бутилка Jane Walker ще дари 1 долар на организации, защитаващи женските права, докато набере 250 000 долара.
Ще има и рекламна кампания в печатни издания, като например New Yorker и списание Time. Брандът ще се появи и на събития, като например "Жените в киното" преди връчването на Оскарите.