fallback

Amazon, един музикален гигант

Компанията навлезе бързо в музикалния бизнес и успя да си извоюва добра позиция, настанявайки се в топ 3 на стрийминг услугите

11:46 | 25.12.17 г.

Знаем, че Amazon.com се превърна във виртуален мега мол за пазаруване, в създател на устройства за ежедневието и дома ни и в сериозен играч в сферата на развлеченията. По-малко известно е колко бързо онлайн търговецът се превърна в ключова сила в дигиталната музика, пише в свой анализ за Bloomberg Businessweek Шира Овиди.

Малко повече от година след като Amazon започна да предлага на хората достъп до музика чрез стрийминг срещу месечна такса, компанията вече е третата по големина дигитална музикална услуга по брой абонати след Spotify и Apple Music според анализатора Марк Мълиган от Midia Research. Той твърди, че по обем на седмичното слушане музикалната услуга на Amazon е втора в класацията на платените музикални услуги след Spotify и преди Apple Music.

Това е значителен ръст за нов играч в сектора. Освен това през миналата седмица Amazon направи музикалната си услуга достъпна в 28 нови страни. Всичко това показва как Amazon може да повлияе в нова сфера. Това може да е плашещо за директорите в други области, като продажбите на храни, здравеопазването, търговията на дребно с дрехи и други, където гигантът вече е показал интерес.

Amazon определено не е първата компания, която предлага цял каталог от музика онлайн, но тя навлезе на този пазар с уникален подход. Amazon откри умни начини да позиционира услугата си под стандартните 10 долара месечна такса за повечето дигитални музикални абонаменти и успя да превърне голяма част от купувачите в онлайн магазина си в потребители на услугата си за музика.

Членовете на абонаментната програма за пазаруване Prime от няколко години имат възможност да слушат няколко милиона песни без да плащат допълнително.

Amazon прекрати това, но добави „неограничена“ опция с по-голям каталог от песни и с повече функции на цена от 8 долара на месец за членовете на Primer. Цената за всички, които нямат абонамент към Primer, е 10 долара. За 4 долара на месец абонатите на Primer могат да се абонират и да слушат само на гласово активираните колонки Echo на Amazon.

Продуктовата сегментация на Amazon ѝ даде относително евтини опции, които да предложи на по-голямата част от американците, които никога не са плащали за Spotify, Apple Music и други абонаментни услуги за слушане на музика. Така Amazon спечели повече от хората, които пазаруват от нейните уебсайтове или купуват дискове или дигитална музика от Amazon, като се опита да ги примами към стрийминг услугата си.

Както се случва при много от инициативите на Amazon, големият въпрос е каква е крайната цел на музикалната услуга. Дали компанията се надява, че безплатната и предлаганата на по-ниска цена музика ще бъде една от причините да станете член на Primer, или е вариант за привличане на повече купувачи на колонките Echo, или пък е трети сценарий, в който тя иска да направи сериозна крачка в света на музикалните събития и продажбата на билети, както смятат част от конкурентите ѝ?

Раян Редингтън, директор на Amazon Music, твърди, че компанията се опитва да направи членството в Primer по-привлекателно, както и притежаването на Echo. Освен това компанията иска собствената стрийминг услуга на Amazon също да бъде успешна.

Spotify продължава да не генерира печалба отчасти защото дава по-голямата част от своите приходи на звукозаписните компании и на другите носители на права в музиката. Вероятно големите технологични фирми също не печелят от дигитална музика.

Вместо това играчи като Apple и Google виждат в музиката начин да държат потребителите ангажирани и да ги насочват към области, от които може да се печели.

Насочването на Amazon към платените музикални услуги не бива да бъде подценявано, макар че това е област, в която мнозина се провалиха. YouTube на Google например прави трети опит да пусне успешна платена музикална услуга. До момента Amazon е успяла да затвърди позициите си в музикалната индустрия, която пък има смесени чувства към дигиталните музикални услуги. Отчасти директорите на музикални компании са готови да подкрепят усилията на Amazon да насочи потребителите към Echo и към приложенията, които биха насърчили слушането и продажбите.

Amazon е свършила значителна работа в създаването на музикална услуга, която хората очевидно харесват, и експериментира с възможностите да монетизира. Музикалният проект на Amazon може да не даде очакваните плодове, но засега звучи като добър план.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:13 | 13.09.22 г.
fallback