Багажът на пътниците се събира от роботи, а пък самите пътници чакат в зала с вътрешна градина преди лицата им да бъдат сканирани и да преминат през напълно автоматизирания контрол: ето това би могло да прилича на летището на бъдещето, разказва Сам Рийвс от Франс прес.
Тези иновации биха могли да станат реалност, тъй като новите технологии се развиват бързо по летищата. И така дългото чакане на терминалите може да бъде изпълнено с много по-приятни моменти.
Страните от азиатско-тихоокеанския регион, които са напред в тази област, са в конкуренция с Близкия изток. Големи хъбове се стремят да привлекат все повече пасажери, когато правят избора си откъде да минат по време на пътуванията си.
Тези райони на света са "двата основни центъра на растеж в иновационните технологии, защото истински се конкурират, за да станат световни хъбове на въздушния транспорт", каза пред АФП Сет Йънг, директор на Центъра за проучвания по аеронавтика в Университета в Охайо (САЩ).
"Ако се кача на полет Ню Йорк - Бангалор, дали да мина през Абу Даби, Дубай или пък Хонконг? Това е огромен пазар", допълва той.
Промените обаче са в същото време и огромно предизвикателство, защото задължават големите летища да променят коренно начина си на функциониране, който са възприели от десетилетия, а това би могло да им излезе скъпо.
Летището "Ченги" в Сингапур, например, което е сочено за едно от най-добрите в света, планира да въведе технология за лицево разпознаване на новия терминал, който се планира да бъде открит до края на годината. Лицето на пътниците ще бъде дигитализирано при регистрацията, а това трябва да им позволи да минат бързо през целия процес (проверка от служителите по сигурността, паспортен контрол) без да имат работа и с един човек.