Най-голямата компания за развлечения в света Walt Disney ще се възползва от цялата си медийна мощ, за да направи следващия филм от франчайза „Междузвездни войни“ най-големият филм за годината. Компанията ще използва добавената реалност и социалните медии в глобална компания за рекламиране на „Последният джедай“ и продукти с бранда, коментира Bloomberg.
От 1 септември, който Disney нарече Force Friday (Петъка на силата), феновете на научнофантастичните филми ще могат да използват смартфоните си, за да участват в търсене на съкровища с добавена реалност, подобно на Pokemon Go, която завладя феновете на видео игрите миналата година. Търсенето на съкровища, наречено Find the Force (Намерете силата), ще се случи в цял свят в продължение на три дни, започвайки от Сидни, и ще включва над 20 хил. магазина в 30 страни, казва Disney в изявление от четвъртък.
Филмите от серията „Междузвездни войни“ на Disney – компанията представи два след закупуването на Lucasfilm за 4 млрд. долара през 2012 г. – са сред най-печелившите в историята, а компанията планира общо да направи поне шест. Ключова за успеха на компанията ще е способността ѝ да привлича ново поколение фенове, особено сега, когато продажбите от бокс офиса в САЩ спадат. Премиерата на филма ще бъде на 15 декември.
Като част от кампанията Disney е създала смартфон приложение, което се активира със специални лога, положени върху хартиени макети по магазините. Феновете, които отидат да си купят фигурки на героите или дронове от новата серия продукти, могат да използват смартфоните си, за да открият нови герои като извънземни птици, да позират с тях и да споделят снимките в социалните медии. Феновете, които го направят, могат да спечелят награди, например билети за премиерата на филма.
„Кампанията е по-голяма отколкото при първия Force Friday, както от географска гледна точка, така и по брой търговци на дребно“, казва Пол Садърн, старши вицепрезидент на Lucasfilm, в интервю.
На събитие през юли Disney представи очила за добавена реалност със смартфони, създадени от Lenovo. Те позволяват на феновете да играят игри от оригиналната трилогия на „Междузвездни войни“. Продуктите с добавена реалност на Disney съвпадат със стремежа на по-широката индустрия в областта през последните месеци.
Първото събитие Force Friday през 2015 г., обвързано със „Силата се пробужда“, предизвика седемкратен ръст на онлайн продажбите на играчки от „Междузвездни войни“ за септември. Студиото развълнува с нови фигурки на герои и играчки с помощта на глобално представяне на продуктите в YouTube и участие по телевизия АВС. Филмът се превърна в най-печелившия американски филм за всички времена.
Макар че продажбите на играчки нараснаха, Disney срещна враждебна реакция заради неадекватното си включване на Рей – водещата героиня във филма, в сетовете с играчки и тематични игри. Disney подцени търсенето, а недостигът бе усложнен от ограничено разпространение на нови продукти с цел да не се разкрие твърде много информация за новия герой на „Междузвездни войни“.
Този път Рой заема централна роля в рекламната стратегия, а компанията работи здраво, за да избегне недостиг.
„Този филм е фокусиран върху Рей и това е отразено в продуктите“, казва Садърн. „Тя заема централно място“.
Очаква се последният филм от франчайза да събере 230 млн. долара в дебютния си уикенд в САЩ и да генерира общо между 1,7 и 2 млрд. долара на глобално ниво, посочва Шон Робинс, главен анализатор в BoxOfficePro.com.