Докато кината страдат от отслабващи продажби, Мич Лоу има смело решение за това как да накара повече хора да ги посещават - да им се позволи да ходят на всички филми, които пожелаят, на цената на един билет всеки месец, пише Bloomberg.
Лоу, който е един от ранните директори на Netflix, в момента управлява стартъп, наречен MoviePass, и планира да свали цената на абонамента за филмов билет до 9,95 долара. На тази цена публиката може да гледа по един филм всеки ден, в което и да е кино в САЩ, което приема дебитни карти. MoviePass ще плаща на кината пълната цена на всеки билет, използван от абонатите, като се изключат 3D и IMAX прожекциите.
MoviePass може да изгуби доста пари, субсидирайки филмовите навици на публиката. Ето защо компанията е набрала капитал чрез продажбата на мажоритарен дял на Hellios And Matheson Analytics - малка, публична компания в Ню Йорк. И двете фирми отказват да коментират финансирането, но твърдят, че MoviePass има намерението да направи първично публично предлагане до март.
Тед Фарнсуърт, главният изпълнителен директор на Helios and Matheson, твърди, че целта е да се привлече по-голяма база от потребители и да се съберат данни за навиците на гледане. Тази информация след това може да бъде използвана за насочване на реклами или други маркетингови материали до абонатите.
“Не е по-различно от Facebook или Google”, твърди Фарнсуърт. “Колкото повече разбираме нашите фенове, толкова повече можем да ги таргетираме”.
Операторите на кина могат да приветстват тези усилия за увеличаване на продажбите. Четирите топ компании в този бранш, водени от AMC Entertainment Holdings, загубиха 1,3 млрд. долара пазарна стойност по-рано този месец след разочароващото лято. Броят на билетите, продадени в САЩ и Канада миналата година, се сви значително, а приходите от боксофиса скочиха с едва 2 на сто, благодарение на по-високите цени на билетите, твърди Филмовата асоциация на Америка.
Цената на билет се е увеличила почти двойно през последните две десетилетия според Box Office Mojo. Средната цена е достигнала 8,89 долара тази година, макар че в някои градове може да е доста по-висока.
MoviePass е основана през 2011 г., а първоначалният ѝ бизнес модел напомня на абонаментите за фитнес. Компанията се надяваше да генерира печалба от абонатите, които плащаха по 30 долара или повече на месец, но не използваха услугата достатъчно често, за да оправдаят тази цена. Лоу, който отдавна работи в бизнеса с домашно видео, който помогна на Netflix да се отправи към успеха, беше обявен за главен изпълнителен директор на MoviePass миналата година.
Частната компания отказва да разкрие броя на абонатите си, както и финансова информация за бизнеса си. Лоу твърди, че базираният на данните бизнес модел все пак е свързан с бъдещето.