Глобалните продажби на лични луксозни стоки ще се увеличат с 2-4% при постоянни обменни курсове, с което ще задминат очакванията, тъй като по-високите разходи в Европа и Китай компенсират слабото представяне в САЩ и Югоизточна Азия, съобщава Ройтерс, позовавайки се на нов доклад от понеделник.
През 2017 г. общите приходи в сектора, който включва часовници, бижута, дрехи, обувки и кожени изделия, ще нараснат до 254-259 млрд. евро от 249 млрд. евро през 2016 г., сочи изследване на консултантската агенция Bain и италианската асоциация Altagamma.
Секторът на луксозните стоки през последните години страда от намаляване на броя на туристите, пристигащи в Европа, след вълна от терористични атаки на континента, по-слаб бизнес в Хонконг и забавящо се търсене в Китай.
През октомври Bain прогнозира растеж за 2017 г. от 1-2% на луксозния сектор, но индустрията е успяла да се разрасне с 4% на годишна база през първото тримесечие на годината.
„След трудна 2016 г. първото тримесечие на 2017 г. донесе известно облекчение на луксозната индустрия. Непрекъснатото завръщане на китайското потребление, както и положителните перспективи в Европа както по отношение на местните, така и туристите, ще даде тласък на общия ръст на пазара през останалата част на годината“, казва Клаудиа Д'Априцио, партньор в Bain и водещ автор на доклада.
Bain не споменава конкретни имена, но през първото тримесечие на 2017 г. луксозни гиганти като LVMH, Kering и Hermes отбелязаха силни резултати.
Партньорът в Bain Федерика Левато, друг автор на доклада, казва за Ройтерс: „Това е по-здравословен растеж от преди. Затова ревизирахме пазарната си прогноза за тази година. Някои играчи, които се справят добре, наистина задминават успеха си“.
Очаква се Европа, където туристите започват да се завръщат, да бъде най-бързо растящият пазар за луксозни стоки тази година, като продажбите ще се разраснат със 7-9%.
Най-успешни са били Испания, разглеждана като сравнително сигурна дестинация, и Великобритания, смятана за по-достъпна за туристите след срива на паунда след вота около Brexit, а континентален Китай също отчита възстановяване на растежа от 6-8%, казва докладът.
Bain очаква продажбите в останалата част от Азия да се свият с 2-4% през 2017 г. Хонконг, Макао и Сингапур също се възстановяват, но Тайван и Югоизточна Азия са изправени пред спад в броя на туристите от Китай и Южна Корея, а ситуацията в Япония остава без промяна.
САЩ – най-големият пазар за луксозни стоки, също се представя по-слабо, а силният долар и несигурността около политиките на президента Доналд Тръмп вероятно ще създадат предизвикателна среда, се казва в доклада.
През следващите години пазарът на луксозни стоки вероятно ще продължи да се разширява със среден годишен темп от 3-4% и ще достигне продажби за 280-290 млрд. долара до 2020 г. в резултат на увеличаващата се китайска средна класа и възстановяване на по-развитите пазари.