Осем години, след като филма „Аватар“ на Джеймс Камерън впечатли зрителите с 3D технологията, американският 3D балон спада, пише Quartz.
Докато филмовата индустрия прави все повече и повече 3D филми, все по-малко американци са готови да платят по-висока цена, за да ги гледат. 3D боксофисът в САЩ се оказа с 8% по-малък от този през 2015 г., сочи годишният доклад на Motion Picture Association of America (MPAA). И това се случва, въпреки че Холивуд е генерирал с 12 3D филма повече спрямо предходната година, пише Quartz.
От гледна точка на боксофиса 3D филмовата индустрия в САЩ достигна пика си през 2010 г., а оттогава насам бележи стабилен спад, макар че общият брой на 3D продукциите расте.
Погледнато от друг ъгъл, делът на 3D продукциите в общите приходи в боксофиса в страната, се е свил до едва 14% миналата година, което е под пика от 21% през 2010 г. Междувременно общият боксофис в САЩ е нараснал с близо 8% в същия период.
Защо тогава Холивуд продължава да прави 3D филми, дори когато е ясно, че американците бързо губят интереса си към този формат? Отговорът е прост: в Азия, и по-специално Китай, все още обичат 3D.
В САЩ и Канада 3D екраните са едва 39% от всички екрани за дигитални филми. В Азиатско-тихоокеанския регион, 3D екраните са 78% от всички. 3D може да отшумява в САЩ, но завоюва позиции в много азиатски страни.
Световният боксофис е нараснал с 44% от 2012 г. насам, предимно заради по-големият брой екрани и филми в Китай, Япония и Индия. А китайската публика повече от всичко обича 3D.
Холивуд залага на големите възможности, които има в Китай. Но това не спира филмовата индустрия да продължава да се опитва да налага 3D формата на американската публика, на която сякаш вече ѝ е омръзнало да поставя не особено красивите и неудобни очила.