fallback

Disney се радва на бум на тематичните си паркове в Азия

Геополитическите рискове за Китай обаче стават все по-големи

14:18 | 09.02.17 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

С население от 1,4 млрд. души и нарастваща средна класа, Китай е особено плодотворно място за операторите на тематични паркове. Тежкото положение на един от проектите в североизточната част на страната обаче подчертава, че геополитиката може да попречи на успеха на чуждестранни играчи като Disney, пише CNBC.

До този момент Disney се радва на добри резултати в Източна Азия. Мики Маус все още изяжда част от дела на Hello Kitty в Япония, където представянето на Tokyo DisneySea и Disneyland изпревари това на местни играчи стоящата за Hello Kitty – Puroland, както и Nagashima Spa Land.

Тази седмица Disney обяви благоприятни данни за посещаемостта на единствения си тематичен парк в континенталната част на Китай, на фона на въпросите, свързани с възможностите за търговска война между двете най-големи икономики в света.

Геополитическите рискове за операторите на тематични паркове бяха подчертани в сряда, когато южнокорейският конгломерат Lotte разкри, че китайското правителство е решило да спре строежа на тематичен парк, струващ 3 трлн. вона (2,6 млрд. долара). Ходът е смятан като отмъщение срещу ползването на усъвършенствана американска противоракетна система от Сеул, което подчертава какви са рисковете за компаниите, работещи в страни с комунистически режим.

Пред CNBC анализаторът на Motley Fool Дейвид Крецман посочва, че търговските политики на президента Доналд Тръмп все още са „голяма неизвестна“ за Китай.

"Това представлява риск за Disney и други компании. В този случай трябва да помним, че Disney наистина е глобална компания. Очевидно, тя е вложила много в Disneyland в Шанхай... и Disney има тесни връзки с китайското правителство и с китайското общество, като цяло, за да стигне до тази позиция“, допълва той.

Залозите за Disney в Китай са големи. От откриването на парка в Шанхай през юни миналата година, той е приветствал над 7 млн. посетители, обяви главният изпълнителен директор Боб Айгър.

"Пълна търговска война с Китай ще нанесе удар на бизнеса на Disney и на бизнеса като цяло. Това е нещо, с което смятам, че трябва да сме особено внимателни“, коментира още мениджърът.

Според World Travel Market и Euromonitor приходите от продажби на парковете в Китай ще достигнат 12 млрд. долара до 2020 г., изпреварвайки САЩ и Япония, които в момента са най-големите пазари.

И не става дума само за Shanghai Disneyland: Други 60 тематични парка се строят в момента, което заплашва традиционните места за забавление в Хонконг – Disneyland и Ocean Park.

Други американски компании също насочват поглед към китайския пазар, включително NBCUniversal на Comcast и Six Flags.

Според класацията на Themed Entertainment Association и инженерната фирма AECOM четири от десетте най-посещавани тематични паркове в Азия през 2015 г. са базирани в континенталната част на Китай и в Хонконг.

Изправен пред опасността от намаляване на броя на посетителите Хонконг агресивно подобрява своите паркове с нови функции и забавления, включително хотели, културни атракции и камиончета с храна.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:53 | 12.09.22 г.
fallback