fallback

Какво отблъсна големите спонсори от Олимпийските игри в Рио?

Част от марките залагат повече на дигитален маркетинг, не толкова на присъствие на мястото на събитието

14:00 | 16.08.16 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

За Олимпийските игри в Лондон през 2012 г. McDonald’s създаде най-големия си ресторант в историята, огромна сграда с тапицирани столове, дървени подове и балкон, гледащ към Олимпийския парк. 

Основният обект на McDonald’s в Рио представлява само малка част от всичко това. Дори няма места за сядане и се сервира само сладолед. Изборът на компанията разкрива отличителната черта на игрите в Рио - слабото присъствие на големите олимпийски спонсори, пише в свой анализ Wall Street Journal.

Улиците на Рио де Жанейро не са изпълнени с брандирани автобуси. Билбордовете на спонсорите и промоциите се губят в този цветен град.

В Олимпийския парк малки лога на Coca-Cola красят масите и менютата, докато щандовете с напитки се състоят от количка с един или двама души обслужващ персонал.

В Рио спонсорите се сблъскаха с няколко предизвикателства, твърдят експерти - в това число свиването на икономиката, по-големите промени в маркетинговите стратегии, както и фактът, че събитията са разпределени в рамките на мегаполиса, вместо да са съсредоточени в Олимпийския парк, както беше в Лондон.

“Има усещане, че всичко е в по-малки количества, защото нещата са толкова разпръснати”, коментира Шон Макбрайт, изпълнителен вицепрезидент по спортовете на Ketchum Sports & Entertainment, който представлява спонсори като Procter & Gamble.

Това усещане се засилва от факта, че компаниите залагат повече на дигитален маркетинг и на социалните мрежи, които обикновено не са толкова видими.

“Няма съмнение, че повечето средства за реклама са отишли в социалните мрежи, вместо милиони за показване в Олимпийския парк”, коментира Майкъл Пейн, бивш маркетинг директор в IOC.

По-слабото присъствие на топ спонсорите на Олимпийските игри отразява чувствителната ситуация в Бразилия - икономическите тревоги и политическата нестабилност.

Няколко големи спонсори твърдят, че присъствието им съответства на това от предишните Летни олимпийски игри и отричат твърденията, че притесненията им относно сигурността и здравето са ги накарали да участват в значително по-малки мащаби.

По думите на говорителя на McDonald’s Дейвид Злотник компанията за бързи закуски, която има 33 постоянни ресторанта в Рио, е избрала да отвори само два обекта специално за Олимпийските игри, защото събитията са много разпръснати. Само 45% от състезанията се провеждат в основния парк, допълва той. Злотник посочва, че решението няма нищо общо със състоянието на местната икономика.

Говорителят на Coca-Cola, която спонсорира Олимпийските игри от 1928 г. насам, твърди, че компанията за безалкохолни напитки е инвестирала в маркетинга толкова пари, колкото и при предишното подобно събитие.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:28 | 11.09.22 г.
fallback