За първата половина на 2016 г. Карлсберг България е най-бързо развиващата се компания на българския бирен пазар, обяви изпълнителният й директор Деян Беко, позовавайки се на данни на Nielsen A/S.
По думите му пазарният дял на компанията е нараснал с 3,6 процентни пункта на годишна база до 25,6%. Същевременно обемът ѝ се е увеличил с 24,7%.
“Развихме всичките си сегменти във всички региони в България. Очаквам през 2016 г. браншът да запази темпа на растеж и да остане стабилен”, коментира Беко.
По думите на Бранимир Братанов, маркетинг директор на Карслберг България, основен двигател на успеха на компанията през шестте месеца е преди всичко марката "Пиринско". В рамките на полугодието тя е увеличила обемите си с 27 на сто, а пазарният ѝ дял е нараснал с 2,5 процентни пункта. Сега "Пиринско" заема 16,1% от пазара на бира в страната. Според Братанов "Пиринско" остава най-голямата марка в портфолиото на компанията и е лидер в Благоевград и София.
“Една четвърт от продажбите в София са на "Пиринско”, коментира той, допълвайки, че домашният регион на бирата остава изключително важен за фирмата.
“Успехът на "Пиринско" се дължи на универсалността на марката, която работи с много таргет групи. Ние не правим големи промени в нея и даваме това, което сме обещали”, уточни още Братанов.
Другият голям двигател на Карслберг България е "Шуменско", което до голяма степен се дължи на възраждането на т. нар. Бомбичка - "Шуменско специално" 0,33 мл., което което успя да увеличи обемите с 19,1% през периода спрямо същия миналата година.
“Заложихме на нова комуникация и нови активности”, обясни Братанов. По думите му "Бомбичката" си е върнала предишния имидж, а за целта компанията е инвестирала 4,5 млн. лева за възобновяване на нейното производство. “Революционното в случая беше, че я сложихме в оборотна бутилка”. От фирмата посочиха, че пред нея е стоял въпросът дали малката разфасовка ще се приеме добре от клиентите, но проучвания са показали, че инвестицията ще се отплати.
Според Деян Беко успехът се дължи не само на иновациите и инвестициите в нови бутилки и нови производствени мощности, но и на новия начин на работа с търговските партньори и на вътрешното преструктуриране на екипа.
Периодът е бил успешен и за премиум марките на Карслберг България, уточни Братанов. По думите му Tuborg се радва на 13% ръст в обемите.
“Досега не сме се фокусирали много върху Budweiser, но релансирането ѝ в България доведе до ръст от 300% в обемите”, коментира той.
Сайдерът Somersby вече има над 60% пазарен дял у нас, като целият пазар на сайдери през първото полугодие е нараснал със 7%. От Карслберг България обявиха, че новият вкус Somersby боровинка се радва на добро представяне, а в края на сезона компанията ще обяви нещо напълно ново, свързано с марката.
Във връзка с ретро вълната на пазара на бира у нас Братанов обясни, че потребителите се нуждаят от нещо по-автентично и има носталгия по миналото и по по-качествените продукти. Същевременно хората искат да разбират повече от бира, от марка, която им предлага по-ясни послания.
От своя страна радлерите, които през 2012 г. постигнаха голям успех у нас, нямат голям принос към пазара в момента, уточниха от Карслберг България. От компанията споделят, че вероятно тази напитка ще остане нишова, тъй като е и сезонна, така че не очакват тя да се развие значително в следващите години.