Pandora Media се надява да се насочи към бъдещето, връщайки своя съосновател Тим Уестъргрен на поста главен изпълнителен директор и подновявайки фокуса си върху данните за навиците на слушане на повече от 81 млн. потребители на онлайн радиото ѝ, предава Ройтерс.
Wall Street обаче не е особено ентусиазиран от тази стратегия. Акциите на Pandora поевтиняха с повече от 10% през миналата седмица и се търгуват близо до най-ниското си ниво в навечерието на назначението на Уестъргрен. Всичко това доведе до предположения за евентуалната продажба на онлайн радиото.
Досегашният бизнес модел принуждава компанията да плаща по-голямата част от приходите си за отчисления на носителите на права. Същевременно Pandora се изправя пред жестока конкуренция от страна на Apple, Google, Amazon.com и други. На фона на всичко това компанията не успя да генерира печалба от първичното си публично предлагане през 2011 г. насам.
И все пак някои анализатори виждат лъч светлина по отношение на опита на Pandora да промени своя фокус – ход, за който се очаква Уестъргрен да има голямо влияние.
Самият той е бивш музикант, който оглави проекта на Pandora Music Genome, новаторска система за категоризация на музика, която използва стотици характеристики, за да описва песни и ползва сложен математически алгоритъм, за да ги организира. Pandora има за цел да използва всичко това, за да изучава подробно потребителските навици, да подобри своите музикални препоръки и услуги за откриване на музика.
Въпреки че почти всички стрийминг услуги използват големи обеми от данни, много учени смятат, че базата на Pandora е от най-високо ниво, като имат предвид системата за категоризация, от колко дълго компанията е в бизнеса и големия брой активни потребители месечно, които слушат нейното онлайн радио.
Pandora не действа особено бързо, когато става дума за използване на данните си. Тя наема първия си експерт по работа с данни едва през 2009 г., като дотогава нейните софтуерни инженери се занимават с анализ на данни.
Предишният главен изпълнителен директор, ветеранът в дигиталната реклама Браян Макандрюс, се фокусира повече върху рекламния бизнес на Pandora и не разполага с дълбоките връзки на Уестъргрен в музикалната индустрия. Новият изпълнителен директор твърди, че е уверен, че е правилният лидер, който да управлява трансформацията на компанията.
В момента експертите по анализ на данни в Pandora са над 30. Един от първите плодове, родени от усилията на компанията да използва данните, с които разполага, е Thumbprint Radio – функция, пусната през декември, която изучава песните, харесвани от отделните слушатели, така че да може да персонализира различни радиостанции за тях. Слушателите я превърнаха във втората най-популярна станция в Pandora. Тези, които слушат Thumbprint Radio, го правят средно в рамките на 80 минути на ден, три дни седмично, посочва Pandora.