fallback

Собственикът на Арсенал се стреми към доминация в електронните спортове

Алишер Усманов инвестира 100 млн. долара в компанията ESforce

20:26 | 05.04.16 г.

Руският милиардер Алишер Усманов, който инвестира 100 млн. долара в състезателни видео игри миналата година, вижда резултат от всичко това, тъй като компанията, която подкрепя – ESforce, се опитва да доминира в спорта в Източна Европа, пише Bloomberg.

ESforce е домакин на най-големия турнир по онлайн игри в Източна Европа, който ще се проведе следващия месец, събира на едно място западни спонсори и играчи, сочи изявление на компанията. Освен това тя инвестира 5 млн. долара в изграждането на арена за електронни спортове в Москва за провеждането на местни състезания и купува права за съдържание от екипи, залагайки на приходи от онлайн предавания и продажбата на виртуални и физически стоки.

Усманов, който е един от собствениците на лондонския футболен клуб Арсенал, разчита на нарастващата популярност на този тип събития, които могат да привлекат десетки хиляди зрители на място и стотици хиляди, които да гледат онлайн. Милиардерът вече е добре познат с предишните си инвестиции в технологични и интернет компании като Facebook и Alibaba Group Holding.

"Разполагаме със същите инструменти за монетизация като спортните отбори офлайн като Арсенал например и дори с повече от тях“, посочва Антон Черепенников, основател и главен изпълнителен директор на ESforce. “Електронните спортове вече са сравними с традиционни спортове като футбол или хокей по публика и бързо се изравняват с тях по приходи“.

Електронните спортове водят началото си от Южна Корея в края на 90-те години, а по-бързата скорост на широколентовия интернет помогна за привличането на повече хора към игрите за няколко играчи, което позволи на най-добрите екипи да печелят пари, докато феновете наблюдават онлайн или по телевизията как протичат състезанията. Тенденцията се разпространи по целия свят. Сред най-популярните игри са Counter Strike на Valve Corp. и Call of Duty на Activision Blizzard.

През 2014 г. Amazon.com плати 970 млн. долара, за да придобие Twitch – компанията, която предава на живо игри и печели от реклама. Activision Blizzard придоби оператора на онлайн състезания Major League Gaming през тази година. Шведската Modern Times Group миналата година придоби ESL и DreamHack - две западноевропейски компании, които организират събития за електронни спортове.

На Азия се пада около половината пазар на електронни спортове за миналата година, който възлиза на 748 млн. долара, сочат данни на компанията за пазарни проучвания SuperData. Очаква се пазарът да нарасне до 1,9 млрд. долара до 2018 г., докато други региони като САЩ и Европа увеличават инвестициите си в електронни спортове според SuperData. Бившите играчи от NBA Шакил О'Нийл и Рик Фокс също инвестират в електронни спортове.

ESforce заяви, че ще бъде домакин на състезанието Epicenter на Dota 2 в Москва следващия месец, като ще предложи най-големия награден фонд в Източна Европа – 500 хил. долара. Отбори от цял свят, включително Geniuses от САЩ и Team Secret от Европа, ще се включат, а Universal Pictures ще бъде спонсор.

Повече от 188 млн. уникални онлайн зрители са гледали електронни спортове миналата година, твърди SuperData. Около 30 млн. от тях са от Русия и страните от бившия Съветски съюз, допълва компанията.

Главният изпълнителен директор на ESforce Черепенников вижда бъдещ растеж. Той си припомня времената, в които е започнал да играе за пари – през 1999 г. на 16-годишна възраст, макар че онези, които са само с няколко години по-големи от него, тогава не споделят оптимизма му за перспективите пред електронните спортове. Сега той е на 32, хората на неговата възраст все още играят, а по-младите също се присъединяват към тези забавления.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:55 | 14.09.22 г.
fallback