fallback

Diageo иска да съживи Smirnoff

Компанията призна, че е допуснала някои големи грешки в САЩ и планира да поправи всичко това

15:34 | 23.12.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

След две години на спад в продажбите в САЩ производителят на алкохолни напитки Diageo си постави за цел да възроди някога хитовата марка водка Smirnoff, пише Wall Street Journal.

Като цяло интересът към водката намалява през последните години, тъй като потребителите се насочват към други напитки, като уискито и текилата. Но Daigeo направи няколко големи грешки, благодарение на които продажбите пострадаха още повече.

Най-големият производител на алкохол в света последователно повиши цената на основната си марка водка през последните няколко години, за да увеличи маржовете на печалба, надявайки се, че конкурентите ѝ ще последват примера ѝ. Те не го направиха, поради което продажбите на Smirnoff спаднаха с 4% от началото на годината до 30 юни.

Освен това Smirnoff започна да се предлага с голям набор от аромати - опит за привличане на по-младите потребители. Някои от тези вкусове, като Kissed Caramel, Iced Cake и Root Beer Float, не впечатлиха купувачите.

“Добавянето на 42 вкуса, повечето от които са почти еднакви, беше лошо решение”, заяви главният бранд директор на Smirnoff Мат Брун по време на конференция миналия месец. “Допуснахме няколко грешки”.

Връщането на Smirnoff към успеха е приоритет за главния изпълнителен директор на Diageo Айвън Менезес, който стои начело на компанията, откакто продажбите в САЩ започнаха да спадат. Това е най-големият пазар за фирмата. Водката носи около 12% от нетните продажби на Diageo, които възлизат на около 1,96 млрд. долара през последната година, а Smirnoff има най-голям дял от това - 56%.

Сега компанията планира да намали броя на ароматите на Smirnoff най-вече в САЩ, където близо 25% от предлаганата водка с тази марка е със специален аромат, в сравнение с 10% на други пазари.

Освен това Diageo работи по свързването на своята марка водка с общността, която слуша електронна денс музика. Това е опит да спечели лоялността на капризното младо поколение клиенти.

През март компанията сключи сделка с Live Nation Entertainment, благодарение на което Smirnoff ще спонсорира 26 фестивала за електронна музика по целия свят.

Сред другите опити на фирмата да се свърже с по-младите хора е фактът, че Smirnoff пусна линия от неонови на цвят водки, които са ароматизирани, светят в тъмното и се пият на шотове. Данните на Boston Consulting Group показват, че в 12% от случаите в Северна Америка алкохолните напитки се консумират именно на шотове.

Въпреки че Smirnoff остава най-голямата марка водка в САЩ, брандът се бори за пазарен дял с по-малки конкуренти, които разказват по-автентични истории. Една от най-бързо развиващите се подобни фирми e Fifth Generation, която произвежда известната Tito's Handmade Vodka.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:31 | 12.09.22 г.
fallback