Филмът “Стив Джобс” беше посрещнат добре от критиците, но представянето му в боксофиса в САЩ не се оказа така блестящо.
След като прекара пет седмици по кината, в две от които се прожектираше навсякъде в страната, лентата, посветена на съоснователя на Apple, “Стив Джобс” беше свален от екраните в повече от 2000 киносалона миналата седмица, пише Market Watch.
През миналия уикенд филмът събра 797 759 долара от общо 421 кина в САЩ, или 1895 долара от кино, сочат данни на Rentrak. За сравнение “Марсианецът” генерира по 3178 долара средно от кино в рамките на същия период.
“Стив Джобс” събра едва 16,7 млн. долара на вътрешния си пазар, при бюджет на продукцията от 30 млн. долара, сочат данни, предоставени от Box Office Mojo.
Базирайки се на данните за приходите на Apple от 234 млрд. долара през фискалната 2015 г., MarketWatch стигна до извода, че на американския технологичен гигант са му нужни едва 38 минути, за да генерира приходи в размер на 16,7 млн. долара, колкото събра филмът в САЩ.
“Срамно е, че филмът се провали така”, коментира анализаторът на Box Office Фил Контрино. “Хората може би са уморени от неговата история, защото не отидоха да я гледат”.
Подобно на други експерти от индустрията, Контрино твърди, че е имал големи надежди за филма. Лентата се представи добре на ограничения брой прожекции в Ню Йорк и Лос Анджелис. Освен това получи добри отзиви от критиката, ето защо Контрино очакваше, че “Стив Джобс” ще събере 21 млн. долара в САЩ за Universal Pictures през дебютния си уикенд. Вместо това премиерата генерира едва 7,2 млн. долара.
Въпреки че повечето филми се застояват в кината средно между осем и 10 седмици, “Стив Джобс” излезе от програмата само пет седмици след появата си. Контрино твърди, че слабото представяне може да повлияе на възможностите на продукцията да се бори за награди.
“Няма да се изненадам, ако Майкъл Фасбендър не бъде номиниран за Най-добър актьор”, допълва анализаторът.