Ако сте обмисляли възможността да станете часовникари, сега може би е вашият шанс: Patek Philippe отваря Patek Philippe Horology Programme New York – безплатен двугодишен курс по часовникарство, който има за цел да обучи следващото поколение специализирани часовникари, пише Bloomberg.
Това е втората подобна програма извън седалището на компанията в Женева. Първата стартира през 2013 г. в Шанхай.
Първите шестима души, които се обучават по програмата в Ню Йорк, са започнали двугодишния си курс преди няколко седмици. Тъй като програмата не е била обявена предварително, Patek е използвала специални хора за търсене на кандидати, за да намери такива, които се интересуват от технически работни места. След това ги е поканила да се включат.
От всичките 300 души, които компанията е привлякла, са избрани 80, които са присъствали на презентация в работилницата на Patek в Ню Йорк, водена от техническия екип и ръководители на компанията.
Избраните студенти не плащат нищо, а получават стипендия, която да им помогне да покрият разходите си за наем и храна. Освен това им е гарантирана работа в Patek Philippe след завършването.
Идеята е да се насърчат интелигентните млади хора да погледнат на часовникарството като на добър път в кариерата, като същевременно се премахват част от бариерите за влизане в бизнеса.
Програмата включва обучение по създаване на кварцови, механични и автоматични часовници, включително и тези с основни допълнителни функции като показване на датата.
За директор на техническото обучение и ръководител на програмата е назначен Лорен Жуно, часовникар, който работи за Patek Philippe от 27 години.
"Всеки в тази индустрия разбира колко е трудно да се намерят часовникари на високо ниво“, коментира Лари Петинели, президент на Patek Philippe USA. “Тъй като интересът към механичните часовници нараства значително през последните 20 години, ние сме решени да осигурим възможно най-доброто обслужване на своите клиенти по света, сега и в бъдеще“.
Повечето часовникарски училища, особено тези извън Швейцария, са спонсорирани и управлявани от конкретна марка или конгломерат.