fallback

Хонконг приветства китайските луксозни марки

Докато международните брандове се опитват да запазят позициите си, местните марки печелят все повече нови клиенти

14:35 | 24.09.15 г.

Хонконг – раят на големите марки за луксозни стоки като Gucci, Louis Vuitton, Tiffany, Lao Feng Xiang...

Lao Feng Xiang?

Малко познатата извън континенталната част на Китай 167-годишна компания за бижута е част от вълната китайски търговци на дребно, които преобръщат хонконгския модел за пазаруване на високия клас потребители.

Докато Gucci, LVMH и Coach настояват за по-ниски наеми или планират затварянето на магазини заради намаляването на броя на туристите от континенталната част на Китай, местните луксозни марки запълват дупките, затвърждавайки своя имидж и привличайки международните купувачи.

Lao Feng Xiang, чийто мажоритарен собственик е шанхайското правителство, има 3000 магазина в Китай. Компанията отвори първите си два магазина в Хонконг от май насам и планира да открие около 20 в града в близките години, твърди маркетинг мениджърът Уан Ъншън.

"Фактът, че Lao Feng Xiang отвори магазини в Хонконг, помага на нашата репутация“, коментира Уан в интервю по телефона. „Клиентите от континенталната част знаят, че сега сме играч в международния бижутериен хъб“.

Това е „форма на маркетинг“, твърди Том Гафни, ръководител на търговията на дребно в Jones Lang LaSalle. Китайските туристи виждат един бранд от континенталната част с магазин в Хонконг или в чужбина като търговец, предлагащ по-добро качество.

Lao Feng Xiang и други вериги от континенталната част на Китай се възползват от спада в наемите на помещения в пословично скъпите молове и търговски райони в Хонконг. Наемите на магазините, гледащи към улиците в Хонконг се очаква да спаднат с 15 на сто през тази година според компанията за недвижими имоти Jones Lang LaSalle.

Брокерската фирма работи с 12 китайски компании за отварянето на техни магазини в града. Броят им е значително по-голям от миналогодишния, когато бяха само шест, а през 2013 г. бяха едва три, твърди Гафни. Сред клиентите се нареждат Beijing Aimer Lingerie Company и производителят на чанти Powerland, допълва той.

„Тази година е най-доброто време за навлизане в Хонконг, възможност, за която чакаме от години“, твърди Уан от Lao Feng Xiang.

Наемите спаднаха, след като имиджът на града като рай за пазаруване за туристите от континенталната част на Китай пострада от антикитайските протести миналата година. Негативно повлияха и забавянето на икономиката, мерките за строги икономии и антикорупционната кампания на правителството, които накараха китайците да не купуват толкова много луксозни стоки.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:18 | 10.09.22 г.
fallback