fallback

Младите американци търсят все по-добро кафе

Търсенето на кафе с високо качество нараства сред домакинствата в САЩ, докато интересът към по-евтините марки намалява

13:25 | 27.08.15 г.

Хората в САЩ, родени в периода между 80-те години до 2000 г., променят консумацията на кафе, насочвайки се от традиционните евтини брандове към по-скъпи и по-качествени напитки, разкри главният изпълнителен директор на Peet’s Coffee в интервю.

Ръстът на сегмента на високия клас кафе се случва в момент, в който третата ключова категория кафе в САЩ - кафето за един човек (single-serve), се радва на бум през последните години, предава Ройтерс.

Взети заедно, single-serve и премиум кафето насърчиха като цяло консумацията на кафе на пазарa.

“Виждаме цяло едно поколение млади хора, които пият кафе”, коментира Дейв Бъруик, главен изпълнителен директор на Peet’s. “Те са онези, които избират по-доброто кафе”.

Данни на Nielsen, показват, че 58% от американските домакинства са купили кафе през второто тримесечие на 2015 г. спрямо 57% през същия период на 2014 г.

Това се дължи на все по-голямото навлизане на премиум кафето сред домакинствата - до 18%, спрямо 16% миналата година.

От друга страна, евтиното кафе достига до 28% от американските домакинства, което е по-малко от миналогодишните 29%.

Най-големите брандове в страната не отчитат почти никакъв растеж в продажбите си в долари през 52-те седмици, приключващи на 4 юли, сочат данните. Ръстът на продажбите на Maxwell House е 1%, докато Folgers отчита стагниращи продажби.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:10 | 11.09.22 г.
fallback