За американските магазини за кафе бизнесът обикновено забавя темпото си през горещите месеци. Но най-новата мания - студеното кафе, което набира голяма популярност благодарение на хипстърите, има шанса да промени сезонния модел, пише Ройтерс.
Тъй като студеното кафе често се прави с повече зърна от традиционното айс кафе, то може да засили общото търсене на кафе на зърна в САЩ. За разлика от айс кафето, модерната напитка се прави без да се загрява.
Peet’s Cofee & Tea, една от най-големите кафе вериги в САЩ, има 400 заведения в страната. Тя е заменила традиционното айс кафе със студената кафена напитка още през юни. Според компанията новото студено кафе нахвърля продажбите на айс кафе от миналата година с около 70 на сто.
За Peet’s, която миналата година отчете 540 млн. долара приходи, фокусирането върху студеното кафе е част от усилията за справяне със сезонния спад в продажбите на кафе, който е между 15 и 20 на сто.
Други също прегръщат идеята за студеното кафе, включително най-голямата кафе верига в САЩ - Starbucks. Тя пусна студено кафе във 2800 свои търговски обекта това лято.
Хектор Маи, мениджър на кафетерията Guy & Gallard в Манхатън, продава студено кафе това лято и вече забелязва спад в продажбите на студен чай.
“Един ден няма да има обикновено айс кафе”, коментира той.
За американските кафе вериги новата мания показва как едно хипстърско увлечение има шанса да се превърне в нещо масово.