Luigi Lavazza е отправила оферта за придобиването на бранда кафе Carte Noire от Jacobs Douwe Egberts – сделка, която може да даде на италианската компания челна позиция на френския пазар, пише Bloomberg.
Lavazza не разкрива стойността на своето предложение, но Les Echos написа, че компанията ще плати най-малко 800 млн. евро.
Основаната през 1978 г. Марка Carte Noire е най-големият бранд за кафе от Ява във Франция – четвъртият най-голям пазар за кафе в света.
Покупката ще направи страната втория най-голям пазар за Lavazza след Италия, където пазарният ѝ дял е близо 45%. Carte Noire се радва на около една пета от продажбите на кафе, направени от френските търговци на дребно.
"Сега вероятно е моментът италианските играчи да направят разумен преход от концентриране върху вътрешния си пазар към международна експанзия“, твърди Хоуп Лий, анализатор на Euromonitor. „Въпреки че успехът не е гарантиран, това е риск, който трябва да поемат“.
Придобиването на Carte Noire ще помогне на Lavazza в изпълнението на целта ѝ да разшири дейностите си извън Италия, заяви главният изпълнителен директор на компанията Антонио Баравале. По думите му стратегията на фирмата е да расте както органично, така и чрез придобивания.
Инвестициите на Lavazza в кафе включват дял от 3,1% в Keurig Green Mountain.
Офертата до Carte Noire първо трябва да бъде одобрена от регулаторите.
Jacobs Douwe Egberts е резултат от сливането на бизнеса с кафе на Mondelez International и D. E. Master Blenders 1753. Това сливане беше завършено по-рано този месец, след като новата компания се съгласи да продаде Carte Noire, за да разсее опасенията на регулаторните органи в Европейския съюз, които твърдят, че сделката ще ограничи конкуренцията на пазари като Франция.
Jacobs Douwe Egberts е втората по големина компания за кафе, а годишните ѝ приходи надвишават 5 млрд. евро. Базираната в Холандия фирма е мажоритарна собственост на JAB Holding.