fallback

Бордовите списания - между iPad и хартиения носител

Авиокомпаниите търсят нови начини за привличане на вниманието на пътниците

13:50 | 07.02.15 г.

Ерата на iPad постави под въпрос съдържанието в джобовете на облегалките на седалките в самолетите. Тъй като флайерите вече не могат да накарат хората да изключат телефоните и таблетите по време на излитане и кацане, те намират място във все повече електронни устройства, което оставя по-малко време за разглеждане на списания, пише Bloomberg.

Различни превозвачи - от American Airlines Group до Air France-KLM Group се съревновават за привличането на вниманието на милиони пътници по време на по-кратките полети. За целта те се обръщат към писатели като Дана Вейън и музикалния критик на New Yorker Саша Фрере-Джоунс, които пишат статии, подкрепени от лъскави снимки, които влизат в дигитални издания.

Независимо от формата, списанията винаги са начин за свързване с пасажерите и изграждане на бранда на авиокомпанията, а приходите от реклама също помагат.

“Бордовите списания за живи печатни динозаври”, твърди Рене Стейнхаус от консултантската компания A.T.Kearney в Берлин. “Въпреки че голяма част от печатните медии изчезнаха през последните няколко години, бордовите списания все още са живи. Те са феномен”.

Предизвикателството е съдържанието им да се направи достатъчно атрактивно и забавно, така че пътниците действително да ги отворят.

На теория пътниците прекарват часове наред в самолетите, така че представляват доходоносна аудитория за рекламодателите, твърди Стейнхаус.

“Ако един голям превозвач има 100 млн. клиенти годишно и ако само 10 на сто от тях прочетат списанието, това са 10 млн. потенциални клиенти за рекламодателя. Това е огромен достъп до аудитория”, посочва експертът.

Emirates пусна своето списание Open Skies през януари и планира да увеличи тиража му с 5 на сто, за да се справи с увеличаването на броя на пътниците. Промените включват силен акцент върху фотографията, смесица от разкази и дълги статии, както и даване на възможност на читателите да свалят дигитално копие като допълнение на хартиения вариант.

Новите платформи помагат за привличането на рекламодатели, които искат да промотират дигиталното и хартиеното копие на списанията си, твърди Реймънд Джирард, президент на Spafax, отговарящ за маркетинга на съдържанието. Базираната в Лондон агенция прави списания за AirCanada и Royal Jordanian.

Издателите на списания трябва да балансират между редакционното съдържание, което интересува пътниците, докато продължават да държат на преден план авиокомпанията и нейните рекламодатели, посочва експертът. По думите му пътниците трябва да се чувстват по-скоро като читатели, не само като клиенти. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:32 | 11.09.22 г.
fallback